Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Charel
|
Geplaatst: 16 Mrt 2009 11:15 Onderwerp: |
|
|
Dank je, het is een puur toevalstreffer dat ik die gevonden heb. Ik nooit een tweede, model 15, meer gevonden of gezien hier in België.
Michel  |
|
Naar boven |
|
 |
wolffighter
|
Geplaatst: 16 Mrt 2009 23:25 Onderwerp: . |
|
|
ja ze worden zeer zeldzaam ikzelf heb 1 gevonden in duitsland bij een kennis van een vriend van mij hij is wel niet in perfecte staat, heeft jaren op zolder gelegen. Volgens de famillie lag die er al toen ze het huis gekocht hadden het echte verhaal zal ik wss nooit te weten komen aangezien mijn vriend hem meegebracht heeft voor mij koste me 2 flessen wijn
als ik ooit tijd heb en weet hoe ik fotos kan plaatsen zal ik ook stukken van mijn collectie eens op het forum zetten
maarten |
|
Naar boven |
|
 |
Charel
|
Geplaatst: 17 Mrt 2009 11:56 Onderwerp: |
|
|
Hallo Wolffighter,
Moet je absoluut eens doen, ik zou graag jouw Kolback ook eens zien ( de rest van de kollektie ook trouwens !). Je kunt niet verwachten dat ze in perfekte staat zijn als ze op een zoler gestaan hebben. Als dat vel niet van die Kolback niet degelijk behandeld is geweest, dan valt dat haar er zo uit. Dat is zeer delikaat om te bewaren.
Ik zou een een taxidermist moeten kontakteren om precies te weten wat er aan te doen valt.
Michel  |
|
Naar boven |
|
 |
Charel
|
Geplaatst: 20 Mrt 2009 18:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb deze morgen twee mdailles binnen gekregen.
Eentje is een massief zilveren plak van 34 mm diameter met het opschrift "Priesterwald". Deze naam is de vertaling in het duits van het franse "Bois-le-Prêtre". Daar heeft een bloedige veldslag plaatsgehad in 1915 - 1916. Mijn grootvader langs moederszijde heeft daar als duitse soldaat aan deelgenomen en is daar ook gewond geraakt.
Ziehier zijn foto met de médaille .
Hier dan de médaille alleen :
Verder, wat de tweede médaille betreft, het gaat hierom de een klassieke herrinneringsmedaille voor diegenen die deelgenomen hebben aan drie belangrijke strijdtonelen : Luik - Walhem en Nieuwpoort.
Vandaar ook de destijdse benamingen : Liège - Waelhem - Nieuport.
Aan de voorzijde is een gehelmde buste te zien met daarrond de tekst :
"De tous les gaulois, les plus braves sont les belges", Jules César of Onder alle galliërs zijn de belgen de dappersten ... dat hebben ze ons in 't school vroeger ook geleerd !
Michel
PS : Ik weet niet of die medaille van Walem met een lint werd gedragen. Moest iemand het weten, het zou me plezier doen, moest hij het mij vertellen. Dank U ! |
|
Naar boven |
|
 |
Charel
|
Geplaatst: 23 Jun 2009 10:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit artillerie kenteken gevonden op eBay.
Ik stel er ook onmiddellijk de vraag bij voor Urbain. Het zijn twee gekruiste kanonnen in "mercerisé" (witte draad geborduurd). Zou dit kunnen een belgisch mutskenteken zijn van 1916 ?
Bedankt op voorhand
Michel  |
|
Naar boven |
|
 |
Patrick Mestdag Moderator

|
Geplaatst: 19 Jun 2013 10:11 Onderwerp: |
|
|
Dit leuk topic nog eens doorgenomen
Was over helmen aan het lezen
Dus een schopje
@+
Patrick _________________ Verdun ….papperlapapp! Louis Fernand Celine
Ein Schlachten war’s, nicht eine Schlacht zu nennen“ Ernst Junger .
Oublier c'est trahir ! marechal Foch |
|
Naar boven |
|
 |
stuka f

|
Geplaatst: 19 Jun 2013 11:55 Onderwerp: |
|
|
Knappe stuken!
|< |
|
Naar boven |
|
 |
nicurb
|
Geplaatst: 19 Jun 2013 17:18 Onderwerp: |
|
|
Charel @ 23 Jun 2009 10:50 schreef: | Ik heb dit artillerie kenteken gevonden op eBay.
Ik stel er ook onmiddellijk de vraag bij voor Urbain. Het zijn twee gekruiste kanonnen in "mercerisé" (witte draad geborduurd). Zou dit kunnen een belgisch mutskenteken zijn van 1916 ?
Bedankt op voorhand
Michel  |
Michel,
Mea culpa 3X,dat ik na bijna vier ,nu pas uw topic lees, sorry Old Boy.
Ben niet zeker dat jouw kenteken van de periode 1914 is.
Michel, wil je nog eens een goede scan plaatsen, dan kijk ik mijn archieven na. Ik moet u laatste mail nog beantwoorden, deze week zeker.
Met vriendelijke groeten, en tot dan.
Urbain _________________ Alles is welkom |
|
Naar boven |
|
 |
fleuve
|
Geplaatst: 06 Aug 2013 15:34 Onderwerp: kwartiermutsen |
|
|
Ik heb een 8 tal van die mutsen, die ik niet kan plaatsen in de tijd of welk land, en ook nog een rare pet (Duits?) zonder deksel, wellicht marine of schipper.
Ik wou foto's plaatsen op het forum maar ik krijg dat niet voor mekaar ( computertechnisch niet sterk...). Wanneer je mij je emailadres zou geven wil ik wel op deze wijze foto's sturen..Mvg |
|
Naar boven |
|
 |
|