Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

De onderwaterzetting van de IJzervlakte 1914

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WFA-BelgiŽ Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2012 8:28    Onderwerp: De onderwaterzetting van de IJzervlakte 1914 Reageer met quote

Hallo,

Gisteren had de WFA BelgiŽ Paul Van Pul op bezoek die ons in de voormiddag een uiteenzetting gaf over de onderwaterzetting van de IJzervlakte in 1914, waarna we in de namiddag een aantal plaatsen bezochten.

Hier zijn er een aantal sfeerbeelden te bekijken: http://www.zita.be/foto/flandernschlacht/wfa-210412/wfa-onderwaterzetting-21-april-2012

Groeten,
Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
nielsdekesel

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2013 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie bij de foto's de plannen voor een Britse invasie tussen Oostende en Nieuwpoort (10 oktober staat er vermeld). Kan er mij iemand meer informatie geven omtrent het aanvalsplan? (en eventueel de rol die het sluizencomplex van Plassendaele hierbij zou spelen?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Price of Glory

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2013 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik me niet vergis kun je dit vinden in het boek "Nieuwpoort sector 1917" van Kristof Jacobs

http://www.ahwk.fr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WFA-BelgiŽ Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: