Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Audio Kolonel Raynal Fort de Vaux

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
har

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 11:29    Onderwerp: Audio Kolonel Raynal Fort de Vaux Reageer met quote

De geschiedenis van de verdediging Fort de Vaux had na de oorlog nog zo een belangstelling dat er zelfs een Langspeelplaat is uitgegeven waarop de commandant van het fort Kolonel Raynal zijn verhaal doet.
Nu is deze opname in 78 toeren, bakeliet, erg vuil en heb ik veel moeite om verstaan wat hij nu precies verteld. De opnames zijn nu digitaal opgeschoond maar nog steeds blijft het erg slecht te verstaan.

Misschien is er een lezer die het beter verstaat en mogelijkerwijs het wilt vertalen.

Dank je wel.

Har

De opname duurt maar 3 minuten.
.
http://www.youtube.com/watch?v=EDTNyoAj8kg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage AIM Naam
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Mooi!
Goed om even de stem van Raynal(?) te horen niettegenstaande die erg lijkt op de mijne toen ik mijn plechtige communie deed.
Wat ie zegt is het overbekende verhaal van het fort in de typische tralala stijl uit de jaren 20.
Een interessant hebbeding(voor mij toch).
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: