| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
shabu Cheffin

Geregistreerd op: 7-2-2006 Berichten: 1781 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 17 Jan 2013 16:46 Onderwerp: |
|
|
| Blastmaster1972 @ 17 Jan 2013 16:08 schreef: | | Yvonne @ 17 Jan 2013 14:43 schreef: | Op de site van een Turks historicus staat trouwens 3 August: Turkey begins to lay mines at the Dardanelles.
http://www.turkeyswar.com/chronology/chronology.htm
Ik wed dat als ik verder ga speuren ik nog meer data zal vinden  |
En ook van het Kerensky offensief zijn verschillende einddata te vinden...
Mvg,
Jos |
Klopt we kwamen verschillende begin- en einddata tegen  _________________ If any question why we died
Tell them, because our fathers lied
-Rudyard Kipling-
www.ww1relics.com |
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

Geregistreerd op: 1-6-2008 Berichten: 849 Woonplaats: Dendermonde, Oost-Vlaanderen (B)
|
Geplaatst: 17 Jan 2013 18:27 Onderwerp: |
|
|
| Eric '14-'18 @ 17 Jan 2013 14:20 schreef: | Q Boats ook fout. Wel meerdere of gedeeltelijk fout/goed.
Die Servische terugtocht, die naam kon ik echt nergens vinden. Hooguit wat Engelse termen.
Maar ik ben zeer tevree met mijn bereikte aantal punten, zeker als ik las hoeveel je kon halen. |
Ik op het eerste zicht ook die Q-boats fout als die Franse vliegenier, wss ook wel een TV-reeks...
Ben sowieso zeer tevreden voor mijn eerste keer. Direct op het podium  |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 18 Jan 2013 12:23 Onderwerp: |
|
|
De onderschriften:
Mirjam:
De nieuwe U 5 1/2, met wel 4 PK!
of
Das (war ein) Boot
Of
Door een gebrek aan materiaal kon deze boot niet afgemaakt worden en werd hij ingezet met personeel met, voor die tijd, revolutonaire uitrusting, zoals de duikbril met dubbele snorkel. Zie foto onder. Duiken als sport hebben we dan ook aan de Eerste Wereldoorlog te danken.
Steampunk in de trenches.
of
In de Eerste Wereldoorlog werden in de medische wereld veel ontdekkingen gedaan waar we vandaag de dag nog baat bij hebben, zoals hier het eerste hoorapparaat.
of
User Fritz Kempf en beheerder Yvonne moesten, nadat ze samen naar een concert van hun geliefde Rammstein waren geweest, toch echt hoortoestellen laten aanmeten.
Of
De ontwikkeling van duikapparatuur nam grote sprongen in de modder van Passendale.
Fritz Kempf
Foto 1: Duitse busmaatschappij ESWE Verkehrsgesellschaft, bespaard na verlies van oorlog. Aankoop van nieuwe bussen is te duur, recycleren van oorlogstuig is dus noodzakelijk.
Foto 2: Micky und Minni Maus unterstützen die deutschen Soldaten Nähe von Paris, während des Erster Weltkrieges. Sie schreien: kämpf für unsere Käse!
Knex
De kop is eraf! De Bierfesten in München hebben hun voorraad bier ingeslagen en zo te zien verwachten ze een grote opkomst!
en:
Een conversatie ergens in 1915 nabij Fromelles/Fournes in het regiment List:
Herr Weisgerber: Waarom moet ik dit opzetten, commandant List?
Herr Ranz: Zwijg, soldaat! Dat is om beter te horen en beter te kunnen zien. Wil je vanavond lekker eten?
Herr Weisgerber: Ja, natuurlijk. Ik ben die bonensoep met beschimmeld brood moe.
Herr Ranz: Met een beetje geluk eten we wild vanavond!
Herr Weisgerber: Het water komt me al in de mond…
Herr Ranz: Sstt! Hoor je dat? Het geknor van een heus Etappeschwein! Haal je Mauser, soldaat!
Herr Weisgerber: Jazeker commandant!
Edwin H
Foto 1: Moderators kopen caravan voor forummeeting
-Foto 2: Grootouders Mickey Mouse
Marc van Megroot
-Hop Paardje Hop of naar Willem Vermandere: Blanche en zijn perd, tjsuk tsjuk jutsjuk
-STEAMPUNK
Fulco
Afsluiter
Wat zien ik????? Een bovenzeeboot?????
blastmaster1972
'we all RIDE in a yellow submarine, yellow submarine.'
Disney's inspiratie voor Mickey Maus
Peter H
A. 6 foot sub at Subway in New York
B. Mickey & Mini
jeva
Eerste foto: Deze onderzeeër heeft nog een vermogen van 4 PK.
- Tweede foto: Wie in vrede leven wil, moet horen, zien en zwijgen stil
Finnbar
Voorstelling van de eerste onderwaterbunker aan het grote publiek tijdens de jaarlijkse militaire parade
De aliens hadden bij hun aardse vermomming één klein detail over het hoofd gezien
love4history
Duitsland was z’n tijd ver vooruit: duikboten op biobrandstof!
en Feind hört mit (und kukt mit)!
Stefaan
foto 1: opgepast !!! de onderwaterhuifkar komt er aan !!!
Foto 2: wanneer is het nu het einde van die mayakalender??
eric 14-18
Onderschrift foto 1: Koetsier: “Een opknappetje stond er in de advertentie, ZGAN, weinig gevaren, van oud kapiteintje geweest, altijd in dok gelegen. En toch geloof ik het niet”
Onderschrift foto 2: EuroDisney 1918: Uiterlijk Mickey en Minnie Mouse moeten nog worden bijgeschaafd en kindvriendelijker volgens Walt
branco12
transport van u-boot onderdelen
-vanalles werd uitgevonden om beweging te maken in het front
mrs Stan
Afsluitertje 1: Paard tegen ander paard: nooit gedacht nog eens voor zeepaard te moeten spelen..
- Little House on the Prairy; de aankomst met de huifkar.
Afsluitertje 2: Misthoorn en Scheepstoeter.
- See no evil, hear no evil..
jan0110
1ste foto
Tja met de huidige crisis was dit onze oorlogsbuit, meer kon er niet van af.
2de foto :
Bij buitenkomst cinema na de eerste 3D film over Mickey Mouse.
Waaslander
Foto 1: Aalst Caraval 1917 was geen groot succes, ondanks het vele werk van nonkel Marcel
Foto 2: “Helmut, kunnen wir hier kein park mee öffnen? Ergens an die Belgischen kust?”
Mieke Debeuf
Van onze correspondent op de Grote Markt van Veurne: “Gisteren deed zich ter hoogte van de centrale toegangsweg tot de Grote Markt van Veurne een merkwaardig spektakel voor: de parade van de Duitse onderzeeërs, sectie onderdelen. Het tweede bureau van de Belgische generale staf, beter gekend als de intelligentiedienst, rapporteerde reeds in december 1916 aan het geallieerde opperbevel dat de Duitse strijdkrachten een nieuwsoortig wapen inzetten tegen de zogenaamde ‘lokvogel’schepen, de Q-ships. Om deze Q-ships te misleiden, laat de Duitse marine als lokvogel onderdelen van U-boten te water. Zij worden door de misleidingsschepen verkeerdelijk als volwaardige onderzeeërs aanzien. Vorige week werd door een moedige actie van captain Mimi Kerenski van de Royal Navy, één van deze Duitse lokvogels onderschept. Het toestel werd prompt met man en paard voor verder onderzoek naar het geallieerd hoofdkwartier geleid. Ter hoogte van de Grote Markt in Veurne veroorzaakte het verwarring bij de lokale bevolking. Temeer omdat Mimi, samen met haar Franse verloofde van de 32ste divisie, de onvolprezen Célestin-Adolphe Mestdag vanaf het balkon ten huize ‘Den Engel’ gelijktijdig het nieuwste model snorkels showde, dat de bemanning van het onoverwinnelijke Q-ship ‘Mimi op oorlogsavontuur’ recent toepaste in haar zoektocht naar Duitse U-boten in de Noordzee. Het koppel plant na het nakende huwelijk in Montferrat een huwelijksreis naar Korfoe. Tenminste als de ‘ballon schorten’ hun zeppelin doorlaten. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumEW |
|
| Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

|
Geplaatst: 18 Jan 2013 14:54 Onderwerp: |
|
|
Foto 2 is overduidelijk gelinkt aan Mickey en Minnie bij de meeste (incluis ikzelf).
Leuke onderschriften weer.
Men zou daar haast een apart topic van moeten maken. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 18 Jan 2013 14:56 Onderwerp: |
|
|
Wat zijn eigenlijk de echte betekenissen van die foto's? _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 1795 Woonplaats: Hoek van Holland
|
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

Geregistreerd op: 1-6-2008 Berichten: 849 Woonplaats: Dendermonde, Oost-Vlaanderen (B)
|
Geplaatst: 18 Jan 2013 22:34 Onderwerp: |
|
|
| Eric '14-'18 @ 18 Jan 2013 14:54 schreef: | Foto 2 is overduidelijk gelinkt aan Mickey en Minnie bij de meeste (incluis ikzelf).
Leuke onderschriften weer.
Men zou daar haast een apart topic van moeten maken. |
Zalige stukjes tussen!
Mss nog niet zo'n gek idee: iets in de trend van de fototopics van de maand waar eenieder een leuke quote kan geven op een bepaalde foto. Iedereen kan dan stemmen op hetgeen hij/zij het grappigst/meest origineel vindt  |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
| Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 10:55 Onderwerp: |
|
|
Als het OK is voor Finn dan zou ik het boek van Lannoo: aalmoezenier de Wyels kiezen.
grts
l4h _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum" |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 14:22 Onderwerp: |
|
|
Natuurlijk is dat OK
en zoals gezegd onthou ik mij van enige prijs, dus...
Knex
kiezen maar!  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 17:31 Onderwerp: |
|
|
Ok, dankuwel Finnbar.
Ik wou eerst even informeren naar de Kroniek van de Groote Oorlog, deel 23. Waarschijnlijk staat het buiten kijf dat het zeker een aan te raden reeks is, maar waar zijn de andere delen nog verkrijgbaar?
Het zou mijn eerste deel zijn, en op de site van Aspekt word ik niet direct wijzer. Zou het anders wat vervelend vinden mocht ik de reeks vervolledigen, dat ik niet alles zou kunnen aanschaffen.
Hoeveel delen zijn er eigenlijk? 25? |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 20:00 Onderwerp: |
|
|
Er zijn 25 delen, deel 26 is in de maak.
Je zou contact op kunnen nemen met Aspekt, en alle delen zijn anders vast wel 2e hands te vinden op diverse sites.
Beslis aub snel, want anderen willen ook vast hun prijs kiezen  |
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 20:42 Onderwerp: |
|
|
Als fervente lezer ga ik dan voor het 23e deel van de kroniek van De Grote Oorlog.
Merci  |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 20:48 Onderwerp: |
|
|
Dat is snel
Jan 0110, jij mag! |
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 22:17 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 20 Jan 2013 20:48 schreef: | Dat is snel
Jan 0110, jij mag! |
Mijn keuze was eigenlijk al min of meer gemaakt  |
|
| Naar boven |
|
 |
jan0110
|
Geplaatst: 20 Jan 2013 22:19 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik kies voor het canvasdoek.
Nogmaals bedankt voor de leuke quiz.
Groeten
Jan |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 23:27 Onderwerp: |
|
|
| Knex @ 20 Jan 2013 22:17 schreef: | | Mirjam @ 20 Jan 2013 20:48 schreef: | Dat is snel
Jan 0110, jij mag! |
Mijn keuze was eigenlijk al min of meer gemaakt  |
Veel leesplezier!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 20 Jan 2013 23:27 Onderwerp: |
|
|
| jan0110 @ 20 Jan 2013 22:19 schreef: | Hallo,
Ik kies voor het canvasdoek.
Nogmaals bedankt voor de leuke quiz.
Groeten
Jan |
Leuk, veel plezier ervan!
FULCO, you're next! |
|
| Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 21 Jan 2013 9:58 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 20 Jan 2013 23:27 schreef: | Leuk, veel plezier ervan!
FULCO, you're next! |
Dat is nog eens een leuke manier om de week te beginnen! Voor het eerst in de prijzen gevallen. Graag kies ik voor Diederik van Vleuten's 'Daar Werd Wat Groots Verricht'.
Mooie voorbereiding op mijn bezoek aan zijn komende theatershow: zie www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=27959 _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 21 Jan 2013 10:44 Onderwerp: |
|
|
| Fulco @ 21 Jan 2013 9:58 schreef: |
Dat is nog eens een leuke manier om de week te beginnen! Voor het eerst in de prijzen gevallen. Graag kies ik voor Diederik van Vleuten's 'Daar Werd Wat Groots Verricht'.
Mooie voorbereiding op mijn bezoek aan zijn komende theatershow: zie www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=27959 |
Leuk! Veel kijkplezier en doe een verslagje van de theatershow als je geweest bent?
De volgende die mag kiezen is EDWIN H! |
|
| Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 21 Jan 2013 13:25 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 21 Jan 2013 10:44 schreef: | | Fulco @ 21 Jan 2013 9:58 schreef: |
Mooie voorbereiding op mijn bezoek aan zijn komende theatershow: zie www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=27959 |
Leuk! Veel kijkplezier en doe een verslagje van de theatershow als je geweest bent?
|
Zal ik zeker doen. Maar ik ga pas eind mei naar de laatste voorstelling in de serie, dus laat iemand die eerder gaat zich vooral niet inhouden om ook een recensie te schrijven. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
| Naar boven |
|
 |
Edwin H

|
Geplaatst: 21 Jan 2013 18:48 Onderwerp: |
|
|
Dan ga ik voor de boekenpoef.
Dank jullie wel
Edwin |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 21 Jan 2013 20:21 Onderwerp: |
|
|
Dan gaan de twee jaarabonnementen voor het Menin Road Museum naar PeterH!
Gefeliciteerd allemaal!! Willen jullie een PBtje met je adresgegevens naar Yvonne sturen?
Ik hoop dat jullie veel plezier hebben van jullie prijzen. |
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 21 Jan 2013 20:44 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 21 Jan 2013 20:21 schreef: | Dan gaan de twee jaarabonnementen voor het Menin Road Museum naar PeterH!
Gefeliciteerd allemaal!! Willen jullie een PBtje met je adresgegevens naar Yvonne sturen?
Done!
Kijk er al naar uit  |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 22 Jan 2013 7:25 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 21 Jan 2013 20:21 schreef: | Dan gaan de twee jaarabonnementen voor het Menin Road Museum naar PeterH!
Had ik niet hetzelfde puntenaantal als Mrs Stan ? |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 11:32 Onderwerp: |
|
|
| Peter H @ 22 Jan 2013 7:25 schreef: |
Juryyyy!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 11:57 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 22 Jan 2013 11:32 schreef: | | Peter H @ 22 Jan 2013 7:25 schreef: |
Juryyyy!! |
ze kunnen toch samen gaan dan  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 16:18 Onderwerp: |
|
|
Ik mis de adresgegevens van Jan nog  _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 16:19 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 22 Jan 2013 11:32 schreef: | | Peter H @ 22 Jan 2013 7:25 schreef: |
Juryyyy!! |
PeterH krijgt een abo en Mrs Stan krijgt een abo. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
| Naar boven |
|
 |
mrs Stan

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 16:28 Onderwerp: |
|
|
| Yvonne @ 22 Jan 2013 16:19 schreef: | | Mirjam @ 22 Jan 2013 11:32 schreef: | | Peter H @ 22 Jan 2013 7:25 schreef: |
Juryyyy!! |
PeterH krijgt een abo en Mrs Stan krijgt een abo. |
Bedankt Yvonne en PeterH!!! Echt super!!!
Greetz, Margreet  _________________
"Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
| Naar boven |
|
 |
Waaslander
|
Geplaatst: 22 Jan 2013 19:03 Onderwerp: |
|
|
Merde merde merde! Blijk ik net naast de prijzen te vallen!
Mijn wraak zal zoet zijn, volgend jaar!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 19:11 Onderwerp: |
|
|
| Waaslander @ 22 Jan 2013 19:03 schreef: | Merde merde merde! Blijk ik net naast de prijzen te vallen!
Mijn wraak zal zoet zijn, volgend jaar!!  |
That's the spirit!  |
|
| Naar boven |
|
 |
jan0110
|
Geplaatst: 22 Jan 2013 19:43 Onderwerp: |
|
|
Yvonne,
Je hebt mijn gegevens via pb.
Groeten Jan |
|
| Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 30 Jan 2013 14:37 Onderwerp: |
|
|
| Fulco @ 21 Jan 2013 13:25 schreef: | | Mirjam @ 21 Jan 2013 10:44 schreef: | | Fulco @ 21 Jan 2013 9:58 schreef: |
|
Zal ik zeker doen. Maar ik ga pas eind mei naar de laatste voorstelling in de serie, dus laat iemand die eerder gaat zich vooral niet inhouden om ook een recensie te schrijven. |
Gisteren de dvd ontvangen. Ziet er mooi uit en het bijbehorende boekje geeft een leuk inzicht in de wijze waarop die voorstelling tot stand is gekomen. Nogmaals mijn dank voor deze prijs. Wel even tijd inplannen om de dvd te bekijken, want hij duurt bijna 2,5 uur. Zodra dat is gebeurd, zal ik in het bovenstaande topic wel even verslag doen. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 30 Jan 2013 15:05 Onderwerp: |
|
|
Mooi, de cadeautjes druppelen binnen  _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 31 Jan 2013 12:17 Onderwerp: |
|
|
Ik ben en blijf in volle verwachting!  |
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 01 Feb 2013 11:21 Onderwerp: |
|
|
| Knex @ 31 Jan 2013 12:17 schreef: | Ik ben en blijf in volle verwachting!  |
Mijn boek is in perfecte staat aangekomen!
Nog eens merci!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 01 Feb 2013 14:35 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig! ( ik maak me zo'n zorgen om die rare post) _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
| Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 01 Feb 2013 15:03 Onderwerp: |
|
|
Haha, was alvast niet de bedoeling Laat ons zeggen dat ik er fel naar uitkeek  |
|
| Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 07 Feb 2013 9:12 Onderwerp: |
|
|
Die van mij was er gisteren. Bedankt! Staat netjes naast Gaston Le Roy (zelfde serie) Nog een ander boek of twee te lezen vooraleer ik er kan aan beginnen  _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum" |
|
| Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 27 Feb 2013 12:44 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 21 Jan 2013 10:44 schreef: | | Fulco @ 21 Jan 2013 9:58 schreef: |
Leuk! Veel kijkplezier en doe een verslagje van de theatershow als je geweest bent? |
Gisteravond de DVD bekeken. Kort verslagje staat hier http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=27959 _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
| Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

Geregistreerd op: 28-3-2005 Berichten: 4413 Woonplaats: Noord-Brabant
|
Geplaatst: 27 Feb 2013 23:44 Onderwerp: |
|
|
Mooie review, Fulco. Bedankt voor de moeite!
Gr P _________________ He not busy being born is busy dying (Bob Dylan) |
|
| Naar boven |
|
 |
|