Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Medalha da Vitoria (Portugal)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Andere landen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VC89

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2012 18:53    Onderwerp: Medalha da Vitoria (Portugal) Reageer met quote

Ik ben onlangs een Portugese Overwinningsmedaille tegengekomen. Nu is het rare dat deze, in tegenstelling tot alle andere overwinningsmedailles, zilverkleurig is i.p.v. brons.

Nu is mijn vraag of deze een originele is niet of weet iemand iets meer over deze zilveren variant?

p.s. de foto is van de site: http://www.collectorsweekly.com/stories/35592-the-wwi-victory-medal-series--portugal

Uploaded with ImageShack.us
Henk-Willem

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2012 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Interessante vraag. Ik zou zo het antwoord niet weten.

Op de site van de Academia FalerŪstica de Portugal is een model te vinden dat redelijk anders is (bijvoorbeeld stand van het hoofd).

op de door jou gegeven site staat ook al het een en ander:

Quote:
The medal to the left in the first photo and in the second and third photos appears to be an official issue. I say ďappearsĒ because the detail on the row of war crosses on back in photo three and the way they crowd into the outside edge of the medal doesnít seem quite right to me. If itís not original, itís a pretty good copy. The one on the right in the first photo is a contemporary unofficial version produced by Casa Buttuller of Lisbon, identifiable by the narrow cylinder instead of a ball suspension, as well as differences in detail. The ribbons should be laced through a decorative bronze buckle, common to Portuguese medals of the time. Unfortunately, both these ribbons are replacements. In the last picture is a cheap reproduction, but it shows how the buckle should look. The star in the middle of the buckle indicates the recipient served in combat. The medal beside it is a mystery to me. Itís got beautiful crisp detail, but its silver instead of bronze!

mijn gevoel zegt kopie.
BDOS #3009
OMSA M#8014
GMIC #5812

Live easy, PARTY HARD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Andere landen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: