Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gevonden: Is dit een kop van een obus?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Skeletor

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2011 8:44    Onderwerp: Gevonden: Is dit een kop van een obus? Reageer met quote

Hallo,

Toen twee weken geleden met een metaaldetector op een akkerland aan het zoeken was heb ik dit object gevonden (zie bijlagen).
Het is een object met een vlakke bodem die echter een beetje schuin gaat. De hoogte van de lange zijde is 14 cm (van top tot bodem) en de korte zijde 13 cm. De diameter is 7,5 cm en het object weegt 3,7 kg.

Ik ben totaal niet op de hoogte van items/objecten uit de WO, maar heb een vermoeden dat dit misschien een kop van een obus zou kunnen zijn. Daarom heb ik het object nog niet proper gemaakt.

Is er iemand die dit object herkent en/of weet wat dit is? Als dit inderdaad een kop van een obus is, is deze dan nog gevaarlijk en moet ik hiervoor de politie verwittigen?

Alle informatie over dit object is welkom.

Alvast bedankt,

Skeletor

Foto zijaanzicht:

Foto rechtopstaand:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2011 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

Deze sticky al eens gelezen?

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=22522
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: