Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

explosieven rond verdun en de landbouw

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arnaud

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2011 18:02    Onderwerp: explosieven rond verdun en de landbouw Reageer met quote

Hoi mensen, ik ben hier nieuw en weet niet zeker of ik deze vraag hier goed staat maar; recent reed ik rond Verdun waar het lanschap de littekens van de onvoorstelbare slachtingen draagt.
Ik heb me laten vertellen, ook getuige de youtube filmpjes van munitiezoekers, dat er nog erg veel explosieven in het landschap liggen.
Veel gebiid is landbouwgrond.
Mijn vraag; Hoe doen de boeren dit met ploegen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2011 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dit probleem doet zich voor op de meeste plaatsen op het oude front...en wat de boeren doen? Gewoon ploegen en er het beste van hopen...er zijn nog regelmatig ongevallen met oude munitie...en als de boeren een onontplofte obus vinden leggen ze deze meestal aan de rond van het veld voor de ontmijningsdiensten...kijk eens rond op het forum, vooral in het topic over dovo, daar vind je wel wat info over dit onderwerp...
pascal
derwisj

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2011 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ook in dit topic vind je een beeld van wat er nog zoal bovengehaald wordt...is wel in de buurt van ieper maar veel verschil met verdun zal er denk ik wel niet zijn...
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=353109#353109
pascal
arnaud

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2011 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeggen, ik ken de beelden, als je er dan doorheen rijdt is het onvoorstelbaar dat een dergelijk surrealistisch inferno zich daar heeft plaatsgevonden..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: