Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gevonden te Fricourt (Somme)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HDK

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2011 16:28    Onderwerp: Gevonden te Fricourt (Somme) Reageer met quote

Beste FEW leden,

Verleden weekend vond ik het volgende op een veld in Fricourt in de Somme. Het is -bij nader onderzoek- een dik stuk zwart verweerd rubber (13x10x3cm). Vraag is of dit iets uit WO1 is of gewoon afval van later. Werd er reeds veel gebruik gemaakt van rubber ? Kan dit een stuk van een rubberen overtrek zijn van een wiel van artillerie (dus zonder luchtkamer)? Waarbij werd er nog rubber gebruikt ?
Ik vond dit weekend ook nog een intacte kogel (7,8 cm lang). Iemand idee welk type dit is ? Iemand zei me dat het van machine geweer is en in een soort rozet zat ... Ik ben hier nog een leek in dus alle hulp is welkom.
Ook nog gevonden bij Redan Ridge : verschillende stukken Duits en Britse prikkeldraad en een obusscherf. Natuurlijk ook een tiental shells langs de weg maar daar blijf ik van af ...
Dank !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
vetje

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2011 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Kogel is een britse 303, en dat rubber/plastiek ziet er mij gewoon afval uit hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: