Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

excursie ieper

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
scholier

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 8:14    Onderwerp: excursie ieper Reageer met quote

ik moet een gidsbeurt doen in ieper tijdens onze driedaagse.
Ik zou op jullie beroep willen doen als jullie nog van die interresante weetjes hebben over:
- de loopgraven in Boezinge
- de ijzertoren en het vlaams bewustzijn
- salient: canadees monument

Hier over is natuurlijk veel te vinden maar misschien dat ik door jullie nog wat extra aan mijn gidsbeurt kan geven Very Happy

mvg
scholier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
scholier

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

weten jullie soms ook een executie plaats in poperinge ?
Naar boven
ww_soldier

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 10:46    Onderwerp: Re: excursie ieper Reageer met quote

scholier @ 21 Apr 2010 9:14 schreef:
ik moet een gidsbeurt doen in ieper tijdens onze driedaagse.
Ik zou op jullie beroep willen doen als jullie nog van die interresante weetjes hebben over:
- de ijzertoren en het vlaams bewustzijn
- salient: canadees monument

Hier over is natuurlijk veel te vinden maar misschien dat ik door jullie nog wat extra aan mijn gidsbeurt kan geven Very Happy

mvg
scholier

Nou ik denk dat je voor Boezinge even moet gaan kijken wat je over de Yorkshire Trench vindt.

Voor de Ijzertoren is het goed om weten wat de Vlaamse strijd eigenlijk inhoudt, naast natuurlijk de vele objecten die er worden getoond.

Canadees monument: Er zijn er verschillende, maar ik denk dat je de Brooding Soldier (rouwende soldaat) van St-Juliaan zal bedoelen. Wel hierover een klein weetje: dit monument was eigenlijk bedoeld om op Vimy Ridge te plaatsen, maar in de wedstrijd daaraan verbonden werd het 2e... Maar men vond het toch een aangrijpend monument, daarom plaatste men het waar de Canadezen voor de 1e maal met gas werden geconfronteerd.

Voila een kleine aanzet is gegeven...
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

scholier @ 21 Apr 2010 9:28 schreef:
weten jullie soms ook een executie plaats in poperinge ?

Op de koer van het gemeentehuis staat nog een originele executiepaal en vind je een 'dodencel'.
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 19:14    Onderwerp: Re: excursie ieper Reageer met quote

scholier @ 21 Apr 2010 9:14 schreef:

scholier

Een vijftal artikels die ik over de Yorkshire Trench geschreven heb, zijn te vinden op wijlen mijn (sinds 2004 niet meer geüpdatete) website.

Klikken op : Activiteiten (links boven), en dan zie je (bij Loopgraven) een artikel over de Yorkshire Trench, en onderaan 4 over de restauratie ervan in 2002-2003.

http://www.mausershooters.org/diggers/

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
scholier

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2010 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Een vijftal artikels die ik over de Yorkshire Trench geschreven heb, zijn te vinden op wijlen mijn (sinds 2004 niet meer geüpdatete) website.

Klikken op : Activiteiten (links boven), en dan zie je (bij Loopgraven) een artikel over de Yorkshire Trench, en onderaan 4 over de restauratie ervan in 2002-2003.

http://www.mausershooters.org/diggers/

amai ik heb vandaag nog van men leerkracht gehoord van 'the diggers'
nooit gedacht er ene te ontmoeten ( als ik het juist heb tenminste )
Nu met die lessen met geschiedenis, engels en dan de excursie natuurlijk ben ik toch wel heel geintereseert in de eerste wereldoorlog:p
ik vind natuurlijk jullie bijdragen echt geweldig
dit levert natuurlijk een paar extra puntjes op Very Happy
maar wat ik hier allemaal heb bijgeleerd is wel fenomenaal Very Happy
alvast allemaal bedankt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: