Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

De Wiki kalender

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Wikimania Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 15:37    Onderwerp: De Wiki kalender Reageer met quote

Is het de bedoeling dat hierin enkel gebeurtenissen uit de oorlogsperiode worden opgenomen (zoals de naam "Kalender 1914/1918" uitwijst)?
Ik zie bijvoorbeeld ook de geboortedatum van Keizer Wilhelm II (wat ik trouwens sowieso irrelevante info vind, maar dit terzijde)..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag de kalender meer iets als een kalender dat zoveel mogelijk datums geeft die linken aan de Eerste Wereldoorlog. Bijvoorbeeld geboortes of sterfgevallen. Maar hieraan heb ik niet verder gewerkt. Ik heb me meer gericht op slagen. Trouwens, ikzelf gaf niet de benaming Kalender 1914/1918. Dus ik denk dat de vraag beter zal passen bij de persoon die verantwoordelijk is voor de benaming Kalender 1914/1918, ook al is het mijn idee achter het project.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

De WIKI kalender Eerste Wereldoorlog hoort een kalender te worden van alle gebeurtenissen in en rond deze oorlog, vanaf de voorbereidende schermutselingen tot en met de verdragen die na 11 november 1918 gesloten werden om de nasleep van dit conflict te regelen. De titel is in de WIKI aangepast om dit duidelijk te maken.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 18:21    Onderwerp: Re: De Wiki kalender Reageer met quote

Finnbar @ 27 Dec 2009 15:37 schreef:
(...)de geboortedatum van Keizer Wilhelm II (wat ik trouwens sowieso irrelevante info vind(...)

Wat is daar irrelevant aan, Finnbar?

"I don't aim to offend."
- Billy Connolly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 20:49    Onderwerp: Re: De Wiki kalender Reageer met quote

Percy Toplis @ 27 Dec 2009 18:21 schreef:
Finnbar @ 27 Dec 2009 15:37 schreef:
(...)de geboortedatum van Keizer Wilhelm II (wat ik trouwens sowieso irrelevante info vind(...)

Wat is daar irrelevant aan, Finnbar?

De geboorte- of sterfdata (tenzij deze laatste in de bewuste WO1 tijdslijn valt) heeft m.i. geen toegevoegde waarde hier.
De kalender is toch vooral bedoeld om de geďnteresseerden een gevoel van de opeenvolgende gebeurtenissen in tijd en plaats te geven. Het zal me in dit geval worst wezen wanneer deze of gene keizer (of wie dan ook) precies geboren is. Als ik dat wil weten ga ik wel elders in de Wiki zoeken.

Persoonlijke mening uiteraard Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Wikimania Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: