| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Regulus 1

Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12664 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
| Naar boven |
|
 |
wim_houthoofdt
|
Geplaatst: 09 Nov 2009 23:50 Onderwerp: Diksmuide |
|
|
Kan er iemand aangeven welke soldaten er op de foto van Regulus 1 te zien zijn? Lijken mij geen Duitsers.
Foto is zeker niet op einde van de oorlog. Op 11/11/18 stonden enkel nog stompen van de toren en twee muurstompen van wat ooit een glasraam was, recht. _________________ Plus est en vous |
|
| Naar boven |
|
 |
Patrick Mestdag Moderator

|
Geplaatst: 10 Nov 2009 0:32 Onderwerp: |
|
|
Extreem moeilijk te achterhalen
gokje
Franse Fusiliers Marins
foto uit topic
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=130958#130958 _________________ Verdun ….papperlapapp! Louis Fernand Celine
Ein Schlachten war’s, nicht eine Schlacht zu nennen“ Ernst Junger .
Oublier c'est trahir ! marechal Foch |
|
| Naar boven |
|
 |
wim_houthoofdt
|
Geplaatst: 10 Nov 2009 13:44 Onderwerp: Diksmuide - foto soldaten |
|
|
Patrick,
Zou inderdaad kunnen, lijken mij geen Duitsers te zijn.
Indien zo, dan wil dit zeggen dat Diksmuide dan nog in Franse handen was, dus foto is dan van voor 11 november 1914. Zo te zien heeft Diksmuide toen al ferm te lijden gehad van de poging van de Duitsers Diksmuide in te nemen.
Ironisch genoeg is 11/11 de herdenking van de wapenstilstand. Voor mij en de Diksmuidelingen die er weet van hebben is dit echter de dag dat we een belangrijk punt verloren op den Duits, en alzo definitief de loopgrachtenoorlog werd ingezet. _________________ Plus est en vous |
|
| Naar boven |
|
 |
|