Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

10e Redmondwandeling 7 juni 2009

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Herdenkingen en Maandagenda Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Piron

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2009 11:36    Onderwerp: 10e Redmondwandeling 7 juni 2009 Reageer met quote

Een traditionele vroege ochtendwandeling van de mijnkraters van Wijtschate tot het eenzame Redmondgraf in Loker, gevolgd door een Iers ontbijt, ter gedachtenis van William Redmond en allen die omkwamen in de Mijnenslag van 7 juni 1917.

Wanneer: zo 07/06/09 om 03:30
Prijs: Gratis
tel : +32 57 239275
mail : flandersfields@ieper.be
Reserveren website : http://www.inflandersfields.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marnik

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2009 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hier:
Zondagmorgen om 3.30 u start dan de

Unieke Redmonds-wandeling (10de editie)

Met name vertrek bus aan de Redmonds naar de plaats waar Major Redmond gewond raakte, om vandaar het traject van de soldaten in 1917 af te leggen in omgekeerde richting naar Loker onder deskundige leiding van de wereldgekende “Broeders Piet en Wim Chielens” , een muzikale weergave van Luc Cuppens & collega’s, de ontegensprekelijk Irish Minds en de moraalstuwers, Na een flinke ochtendwandeling, een hulde aan het graf van Major Redmond en het Iers muurtje volgt een Iers ontbijt in de Redmonds Irish Pub & Restaurant. Inschrijven kan bij de vrienden van het In Flandres Fields Museum aan de democratische prijs van 11 Euro. Einde voorzien omstreeks 8.00 uur.

Bron: nieuwsbrief Redmonds
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2009 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mis een naam die het gebeuren min of meer groot heeft gemaakt:
Erwin Ureel..

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BatterySergeantMajor

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de sympathieke opmerking Yvonne (en dit is absoluut niet ironisch bedoeld, wel integendeel)

Veel wil ik over dit verhaal niet kwijt maar als ik vertel dat dit te maken heeft met de tegenstellingen tussen enkele hoofdrolspelers in het lokale "Oorlog & Vrede" -verhaal zal bij de meeste insiders wel een lampje gaan branden.
Op zo'n momenten vraag ik me soms af wat dan wel bedoeld wordt met "vrede". Volgens mij begin je daar best mee in de eigen straat, of in dit geval in de eigen regio, maar dit terzijde.

Om die reden is de familie Redmond in 2007 trouwens nogal kwaad vertrokken. Ze wilden zelfs een boze brief schrijven naar de gemeentebesturen van Heuvelland (die er eigenlijk weinig aan konden doen) en Ieper maar dat heb ik hen uit het hoofd kunnen praten. Tegen groot gelijk is toch geen kruid gewassen.

Erwin
Ter herinnering aan Majoor "Willie " Redmond, parlementslid. Iers nationalist, militair en visionair politicus. Gestorven aan zijn verwondingen op 7 juni 1917 bij Wijtschate. Begraven te Loker in een eenzaam graf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2009 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Betreurenswaardig dat de zaken op die manier moeten lopen...
Spiling

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2009 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

hear, hear

BatterySergeantMajor @ 23 Feb 2009 15:55 schreef:
........

Voor wie er nog zou aan twijfelen dat samenwerking onmogelijk is...

http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=18067&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight
BatterySergeantMajor

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2009 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan maar proberen hé, "it takes two to tango".

Ik meen me wel te herinneren dat de quote niets met de Redmondherdenking te maken had?

En misschien herinnert Spilling zich (in dit geval als insider) ook nog wel dat ik in 2007 een mislukte poging gedaan heb om andere spelers in het veld beter te doen samenwerken?

Erwin
Ter herinnering aan Majoor "Willie " Redmond, parlementslid. Iers nationalist, militair en visionair politicus. Gestorven aan zijn verwondingen op 7 juni 1917 bij Wijtschate. Begraven te Loker in een eenzaam graf.
Naar boven
Spiling

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2009 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Je kan maar proberen hé, "it takes two to tango".

Daar hebt ge 100% gelijk in, Erwin.

Quote:
En misschien herinnert Spilling zich (in dit geval als insider) ook nog wel dat ik in 2007 een mislukte poging gedaan heb om andere spelers in het veld beter te doen samenwerken

...Waarvoor u op de waardering van de "insider" kon (kunt) rekenen. Smile Er werden in het verleden (zoals algemeen bekend) al verschillende dergelijke pogingen ondernomen door de "insider & co", maar steeds met het alom gekende resultaat.

Een mens raakt het na een tijdje gewoon hoor om steeds met z'n kop tegen de muur te lopen, als dit een troost kan zijn.

Maar laat het voorlal uw gedrevenheid niet temperen. Op dit werkterrein spelen de volgende factoren steeds in uw voordeel: veel geduld, integriteit, wekkwaliteit en onbaatzuchtigheid. Op het eind van de rit wordt er uiteindelijk daar op afgerekend.

Ik denk dat we hier beiden wel praktijkvoorbeelden kunnen van geven Smile .
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2009 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
veel geduld, integriteit, werkkwaliteit en onbaatzuchtigheid

Om die kwaliteiten ben ik altijd bereid met Erwin samen te werken, ondanks onze soms uiteenlopende benadering van deze oorlog die ons om diverse redenen niet loslaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BatterySergeantMajor

BerichtGeplaatst: 19 Jun 2009 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Stop maar of ik krijg een rode kleur, wat me niet zo vaak overkomt Wink.

Vanzelfsprekend hebben we allemaal verschillende invalshoeken en visies, dat vind ik nu net zo interessant aan gans dit verhaal.

Erwin
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2009 7:17    Onderwerp: Reageer met quote

Die pluim op je hoed is verdiend hoor Erwin!

Helaas riep de werkplicht en kon ik er dit jaar niet bijzijn.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Herdenkingen en Maandagenda Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: