Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Duitse veldfles

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Saedeleertje

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2009 10:49    Onderwerp: Duitse veldfles Reageer met quote

Beste collega-verzamelaars:

dergelijke veldfles trekt mijn interesse aan, ik zou ze eventueel willen aankopen, mocht ik zeker zijn dat het een goede is natuurlijk... Als ze al goed is, had ik graag geweten wat een eerlijke of redelijke prijs is. Kan iemand me hierbij helpen ?

Naar 't schijnt zou het een model 1893 zijn... Klopt dit ?
Werd dergelijke type veldfles door de Keizerlijke troepen al dan niet gebruikt tijdens de 1e W.O. ? Of kwam deze hier niet voor ?

Ik weet, vele vragen, maar ik informeer me liever vooraleer een kemel te schieten...

Beste groet,
Kenny.
Nicurb.

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2009 13:50    Onderwerp: Re: Duitse veldfles Reageer met quote

Groot gelijk geen kemels schieten. Urbain
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
belg1914

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2009 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag binnengekregen..... Duitse veldfles...geen markeringen.... allleen zelf ingekerfd "M F".

Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2009 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een mooie fles, en nog in een mooie staat! Dit is een ersatz-model uit de oorlog zonder de lederen riemen maar met een eenvoudige haak voor aan de koppel. Zeer mooie aanwinst. yummie
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2009 10:26    Onderwerp: Re: Duitse veldfles Reageer met quote

Saedeleertje @ 02 Feb 2009 11:49 schreef:
Beste collega-verzamelaars:

dergelijke veldfles trekt mijn interesse aan, ik zou ze eventueel willen aankopen, mocht ik zeker zijn dat het een goede is natuurlijk... Als ze al goed is, had ik graag geweten wat een eerlijke of redelijke prijs is. Kan iemand me hierbij helpen ?

Naar 't schijnt zou het een model 1893 zijn... Klopt dit ?
Werd dergelijke type veldfles door de Keizerlijke troepen al dan niet gebruikt tijdens de 1e W.O. ? Of kwam deze hier niet voor ?

Ik weet, vele vragen, maar ik informeer me liever vooraleer een kemel te schieten...
Hallo,
De veldfles is OK.De berieming is comform het model(vanaf pakweg17 werd de riem die rond de veldfles doorging weggelaten).Voor de waardebepaling moet je het stuk natuurlijk eerst zelf in handen kunnen houden maar ik stel 40 ŕ 50 euro als een eerlijke prijs.
Groeten.philippe

Beste groet,
Kenny.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: