Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

14.18, De Eerste Wereldoorlog mappen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tjitse

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2009 22:28    Onderwerp: 14.18, De Eerste Wereldoorlog mappen Reageer met quote

Ik heb onlangs in 1 klap de hele set (80 uitgaven) van 14.18 De Eerste Wereldoorlog (uitgeverij Amsterdam Boek, 1975) weten te bemachtigen. Maar daar horen een bepaald soort mappen bij, waar je ze in kan doen, deze waren helaas nergens te bespeuren. Ik kan ze op internet wel vinden, maar dan is het inclusief inhoud, voor 70 euri (nein danke).

Weet iemand of deze ergens los te krijgen zijn ? (het zijn als het goed is 5 mappen/banden). Lekker handig dat die uitgever er ook niet meer is :S

Mocht dit trouwens niet het juiste subforum zijn voor dit soort verzoekjes, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een uitgave van ergens eind jaren zeventig...denk niet dat je nog veel van die mappen zal vinden...
pascal
Wienne

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2009 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik mij goed herinner waren dat kaften met over gans de breedte van de rug metalen lamellen die je in de nietjes van de verschillende nummers moest steken. Of het waren verschillende staafjes in de lengte van de rug waar telkens een nummer mee vastgehouden werd.

Beide systemen zijn nogal kaduuk: het eerste wegens de gebrekkige ophanging en het tweede wegens een rug die 2x zo dik was als de rest van het album...

Dat je ze nog kan vinden is zeer twijfelachtig. Ik denk dat je beste keuze is om ze deftig te laten inbinden. Kan misschien wel wat kosten, maar geeft een zeer mooi en degelijk resultaat als het goed gedaan is. Je kan je dan ook nog laten gaan aan zulke fancy spullen als goudsnee, leder kaften met gouddruk, enz...

Mijn echtgenote volgt al een paar jaar een cursus boekbinden en ze heeft al mooi werk geleverd van een aantal boeken die ik liggen had en er slecht aan toe waren...

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2009 7:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Die losse delen werden ook ingebonden,in boekvorm dus, verkocht.
10 delen.
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
mercatus

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2009 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Tjitse,

Bedoel je deze farden ? geschikt voor 16 afleveringen per farde.

Ik heb hier 3 van deze farden (deel 1,2 & 3) compleet met inbindstrips.

Belangstelling of vragen ? graag een pb.

mvg. mercatus Wink
Tjitse

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2009 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor de reacties, en ja dat zijn inderdaad de mappen die ik bedoel. Ik heb nog nooit van het woord farden gehoord, maar dat zal wel aan mij liggen (it usually does).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Matthijs

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2009 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de vijf banden hier ook compleet staan.. yummie
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: