Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
julien
|
Geplaatst: 10 Mrt 2009 18:53 Onderwerp: SLAGVELDWANDELING HALEN BELGIE |
|
|
Ook dit jaar wandelen we met gids over het slagveld van Halen van de Slag der Zilveren Helmen. De eerste wandeling gaat door op Pinkstermaandag 1 juni. Tijdens het herdeningsweekend gaat de wandeling op zaterdag 8 augustus, en een laatste is gepland op zondag 20 september. Wij komen samen in het museum vanaf 13H3O om stipt om 14H te vertrekken. Onze historische tocht duurt ong 3H3O over een afstand van ongeveer 8 km. Een bijdrage van €9,- per persoon wordt gevraagd voor de ontvangst met het Halens Helmke, de gids, en na de wandeling koffie en taart.
Graag aanmelden 1O dagen voor datum van de wandeling.
Bezoek ook onze www.slagderzilverenhelmen.be |
|
Naar boven |
|
 |
David V
|
Geplaatst: 10 Mrt 2009 20:58 Onderwerp: Halen |
|
|
Hoi,
dit is echt één van de (mooiste) wandelingen om niet missen, ben zelf al tweemaal geweest en zondermeer een aanrader, zeker met Julien als gids,
David
PS Aan dat Halens' helmpke heb ik wat minder goede herinneringen..., straf spul |
|
Naar boven |
|
 |
Luc Klaps

|
Geplaatst: 10 Mrt 2009 21:53 Onderwerp: |
|
|
En niet vergeten dat Julien een aangename en boeiende gastheer is, dat mag ook gezegd worden.
--
Met vriendelijke groet,
Luc Klaps |
|
Naar boven |
|
 |
Price of Glory

|
Geplaatst: 10 Mrt 2009 21:59 Onderwerp: |
|
|
Erg leuk, ik heb er vorig jaar veel plezier gehad en veel geleerd, ik denk dat ik op 20 september ga, zij er nog meer forumleden die dan willen gaan  _________________ Wars begin where you will, But they do not end where you please.
"All Wars Arise For The Possesion Of Wealth" (Plato)
http://www.ahwk.fr |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 16 Mrt 2009 8:07 Onderwerp: |
|
|
Aanrader voor iedereen die nog niet geweest is, of al geweest is, zeker een aanrader en een klassieker in onze Forum Eerste Wereldoorlog tripjes! _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
belg1914

|
Geplaatst: 16 Mrt 2009 9:27 Onderwerp: |
|
|
8 en 9 augustus is er ook "living history" nabij het museum te Halen. Duitse en Belgische soldaten 1914. |
|
Naar boven |
|
 |
Niko

|
Geplaatst: 18 Mrt 2009 16:35 Onderwerp: |
|
|
Hier is de flyer. Meer info op onze site:
www.everyoneweb.com/battlegroundbelgium
Of je kan me ook mailen voor het programma en reglement!
battlegroundbelgium"at"live.be
Grtz,
Niko. _________________ Grtz,
Niko.
Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914
http://chasseurgraves.weebly.com |
|
Naar boven |
|
 |
puck

|
Geplaatst: 18 Mrt 2009 19:39 Onderwerp: |
|
|
AANRADER!!!!!!!!! ga ik zeker nog eens doen....... _________________ "And when the planes and tanks and guns
Have done all that they could do
And the mighty bombs have rained and failed..'' |
|
Naar boven |
|
 |
Ivan Petrus

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 202 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
|
Geplaatst: 27 Mrt 2009 19:40 Onderwerp: |
|
|
Ik ga dit jaar ook nog eens.
Vorig jaar heb ik de gidsronde van Julien gemist, maar wel die van z'n zus gekregen in het treintje.
Dan neem ik m'n vrouw mee, naar het kerkhofje waar haar grootoom Edmond Goethals ligt, één van de 114 (als ik me niet vergis) gesneuvelden in Halen. _________________ www.ivanpetrus.com voor een blik op mijn werk
www.ivanpetrus.blogspot.com voor alle nieuws. |
|
Naar boven |
|
 |
julien
|
Geplaatst: 28 Mrt 2009 8:47 Onderwerp: Wandeling - Halens Treintje |
|
|
Hallo Yvan,
Dit treintje rijdt tijdens het herdenkingsweekend de kleine wandeling, wij gaan door langs de IJzerwinninghoeve tot op de Mettenberg, als je dat nog in herinnering kunt brengen. Op het kerkhof zijn er 181 grafstenen, waarvan er 109 gesneuvelden zijn van de Slag van Halen. |
|
Naar boven |
|
 |
Ivan Petrus

|
Geplaatst: 29 Mrt 2009 9:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Julien. Ik kijk dan ook uit naar de grote zomerse wandeling !
Groeten aan broer Ludo (mijn uitgever, voor hij naar marketing overstapte) En aan je zus natuurlijk. _________________ www.ivanpetrus.com voor een blik op mijn werk
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 07 Jun 2009 11:05 Onderwerp: |
|
|
Ivan Petrus @ 27 Mrt 2009 20:40 schreef: | Ik ga dit jaar ook nog eens.
Vorig jaar heb ik de gidsronde van Julien gemist, maar wel die van z'n zus gekregen in het treintje.
Dan neem ik m'n vrouw mee, naar het kerkhofje waar haar grootoom Edmond Goethals ligt, één van de 114 (als ik me niet vergis) gesneuvelden in Halen. |
Ik ook! De zaterdag en de zondag.
We nemen een hotelletje in de buurt. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 09 Aug 2009 9:38 Onderwerp: |
|
|
Jammer genoeg geen hotelletje geworden, maar wel een zeer geslaagde dag gister!
En voor de mensen die vandaag gaan, heel veel plezier! _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Ivan Petrus

|
Geplaatst: 09 Aug 2009 10:00 Onderwerp: |
|
|
Die re-enactors, da's toch weer een mooie verrijking aan de jaarlijkse herdenkingsdag. Had ik minder werk gehad, was ik zeker langsgekomen, zaterdag.
Vorig jaar hebben ze hier in Oudenaarde de slag van 1708 overgedaan met 400 acteurs, 40 paarden en 12 kanonnen (ik heb de DVD daarover geregisseerd).
Een heropvoering van de Slag Van Halen (op het nog ongeschonden slagveld) zou mooi zijn in 2014, maar onhaalbaar qua kostuum en paarden, vrees ik... _________________ www.ivanpetrus.com voor een blik op mijn werk
|
Naar boven |
|
 |
David V
|
Geplaatst: 09 Aug 2009 13:59 Onderwerp: halen |
|
|
Yvonne,
hartelijk dank voor de foto's. Ik zat met Wienne en companie rond Mesen. Nog eens de mijnenslag over gedaan, zonder mist deze keer. William Redmonds graf in Loker ook opnieuw bezocht.
Geen mosselen voor ons maar een lekkere afsluiter in de buurt van Dranouter (festival),
Moet dringend eens een fototoestel kopen...
David |
|
Naar boven |
|
 |
rud10
|
Geplaatst: 09 Aug 2009 19:23 Onderwerp: Halen 8 Augustus 09 |
|
|
Mijn vrouw en ik waren ook aanwezig op de prachtige gegidste wandeling
nogmaals dankt aan onze gids en de re-acting groep, heb zelf wel wat foto's genomen, maar Ivonne ik ga die van U zeker downloaden en samenbrengen op een schijfje.
Rudi en Christine uit Zoersel. |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 10 Aug 2009 6:10 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben deze wandeling nu voor de derde keer meegemaakt en ook voor de derde keer verveelt hij geen moment.
Julien de gids is een goed verteller en enorm vriendelijk persoon, een van de betere gidsen en dat mag ook weleens gezegd worden
De uitbreiding van het herdenkingsweekend met een grote ploeg re-enactors is een hele goede stap!
De locatie leent er zich schitterend voor en er stond een enorme ploeg vrendelijke mensen met grote kennis én geduld
Leuk om weer bekenden tegen te komen.
Nog een klein feitje, het klein cafeetje op de hoek bij de begraafplaats is wél geopend ( ziet er altijd dicht uit) stap daar eens binnen en je gaat 40/50 jaar terug in de tijd. Magnifiek.
Al met al een perfect georganiseerde gelegenheid, die niets van z'n charme verliest, ook al ben je er vaker geweest!
http://www.flickr.com/photos/yvonneheslinga/sets/72157621861212531/detail/ _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 10 Aug 2009 8:32 Onderwerp: |
|
|
Niet vergeten : één euro per consumptie, bediend door een lief oud vrouwtje, ze ziet en hoort wel niet meer zo goed, maar de man naast de toog begeleidt haar heel goed.
Hij tikt namelijk met de vinger op de toog als je glas haast vol is, dan weet het menske dat ze de fles met frisdrank mag optillen.
Van anekdotes gesproken...  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

|
Geplaatst: 12 Aug 2009 18:37 Onderwerp: |
|
|
 _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
etappe gent

|
Geplaatst: 12 Aug 2009 20:04 Onderwerp: |
|
|
leuke dag gehad denk ik wel voor de deelnemers , maar de marineman zou best eens een boek open slaan om zijn uniform in orde te krijgen. ik zie rare hoofddeksels, pruisische gesp op een marine uniform ( die fout maken ze zelfs in het brusselse oorlogsmuseum.....) ; Deutsche marine ???? . Ik vermoed dat de man iets wou maken uit de kaiserliche zeit.
Ik heb niets tegen reenactment, heb het zelf nog voor een provinciaal oorlogs-museum aan de kust georganiseerd, maar een beetje fierheid in je vrije tijdsbeleving is hier op zijn plaats .  |
|
Naar boven |
|
 |
Niko

|
Geplaatst: 12 Aug 2009 21:45 Onderwerp: |
|
|
etappe gent @ 12 Aug 2009 21:04 schreef: | leuke dag gehad denk ik wel voor de deelnemers , maar de marineman zou best eens een boek open slaan om zijn uniform in orde te krijgen. ik zie rare hoofddeksels, pruisische gesp op een marine uniform ( die fout maken ze zelfs in het brusselse oorlogsmuseum.....) ; Deutsche marine ???? . Ik vermoed dat de man iets wou maken uit de kaiserliche zeit.
Ik heb niets tegen reenactment, heb het zelf nog voor een provinciaal oorlogs-museum aan de kust georganiseerd, maar een beetje fierheid in je vrije tijdsbeleving is hier op zijn plaats .  |
Toch altijd jammer dat degenen die net NIET komen opdagen op zo'n evenement de nodige kritiek moeten leveren.....
Grtz,
Niko. _________________ Grtz,
Niko.
Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914
http://chasseurgraves.weebly.com |
|
Naar boven |
|
 |
etappe gent

|
Geplaatst: 12 Aug 2009 22:12 Onderwerp: |
|
|
ik geef hier het best geen commentaar op. |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

|
Geplaatst: 13 Aug 2009 12:54 Onderwerp: |
|
|
Niko @ 12 Aug 2009 22:45 schreef: | etappe gent @ 12 Aug 2009 21:04 schreef: | leuke dag gehad denk ik wel voor de deelnemers , maar de marineman zou best eens een boek open slaan om zijn uniform in orde te krijgen. ik zie rare hoofddeksels, pruisische gesp op een marine uniform ( die fout maken ze zelfs in het brusselse oorlogsmuseum.....) ; Deutsche marine ???? . Ik vermoed dat de man iets wou maken uit de kaiserliche zeit.
Toch altijd jammer dat degenen die net NIET komen opdagen op zo'n evenement de nodige kritiek moeten leveren.....
Grtz,
Niko. |
Ik vind wel, dat als je als re-enactor naar voor komt, je in orde mag zijn, dus enige commentaar mag wel. _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

|
Geplaatst: 13 Aug 2009 13:06 Onderwerp: |
|
|
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

|
Geplaatst: 13 Aug 2009 13:28 Onderwerp: |
|
|
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

|
Geplaatst: 22 Aug 2009 20:05 Onderwerp: |
|
|
|
Naar boven |
|
 |
patrick

|
Geplaatst: 15 Sep 2009 4:07 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de foto's blinkske... altijd weer leuk een paar nieuwe foto's van mijn dochter te zien waarvan ik nog geen weet had.  |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

|
Geplaatst: 16 Sep 2009 19:42 Onderwerp: |
|
|
patrick @ 15 Sep 2009 5:07 schreef: | bedankt voor de foto's blinkske... altijd weer leuk een paar nieuwe foto's van mijn dochter te zien waarvan ik nog geen weet had.  |
Een dochter waarvan je geen weet had??????  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
patrick

|
Geplaatst: 30 Sep 2009 12:43 Onderwerp: |
|
|
jow zo kan ie wel weer. |
|
Naar boven |