Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
FPH

|
Geplaatst: 13 Mrt 2009 13:35 Onderwerp: [Gez] Pruisische cocardes |
|
|
Hier mijn vilten Pickelhaube.
Ik zoek hiervoor nog de twee Pruisische cocardes. Originele, uiteraard.
Laat maar iets weten.
Mvg
Frank
 |
|
Naar boven |
|
 |
Mart
|
Geplaatst: 13 Mrt 2009 14:49 Onderwerp: |
|
|
Beste Frank,
Mischien is dit een tip: In het weekend van 26 april is er in Ciney een grote militariabeurs. Wie weet vind je daar wat je zoekt?
Veel succes,
Mart |
|
Naar boven |
|
 |
Charel
|
Geplaatst: 13 Mrt 2009 15:34 Onderwerp: |
|
|
Onlangs op eBay, heb ik er nog een paar goeie gekocht ( niet van die scheef geschilderde kopies, échte goeie). Als het echte zijn, zijn ze niet goedkoop.
Vergeet niet dat ge een pruissische kokarde(zwart wit zwart) links moet hebben en een "reichskokarde" (rood wit zwart) rechts. De echte "reichskokarde" hebben het centrum rood ( maar van dat rood dat lichtjes oranje eruit ziet).
Ik heb er nog voor mij, maar als ik ze wegdoe en ik kom een helm tegen zonder kokardes, dan ben ik gezien. Kokardes en kinriemen moet je altijd bijhouden. Een paar mutskokardes ook trouwens.
Michel  |
|
Naar boven |
|
 |
Richard
|
|
Naar boven |
|
 |
Charel
|
Geplaatst: 13 Mrt 2009 17:12 Onderwerp: |
|
|
Hallo Richard,
FPM moet kokardes hebben met een opening van 18 mm om over die dat stuk te kunnen steken waar de kinriem ronddraait.
Opgelet ook, echte kokardes Reich en land(Pruisen) moeten in ijzer zijn. Dus altijd een magneetje op zak hebben.
Michel
PS : magneetjes vindt ge genoeg in het containerpark. Elke frigo deur heeft een magneet in de rubberen dichting. Meestal, een lange rubberachtige reep, meestal donkerbruin. Dient om de deur goed dicht te houden als de frigo werkt. |
|
Naar boven |
|
 |
FPH

|
Geplaatst: 16 Mrt 2009 8:33 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips! |
|
Naar boven |