Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

In Memoriam Augie Blume en Rick Duiven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 22:55    Onderwerp: In Memoriam Augie Blume en Rick Duiven Reageer met quote

Het is echt een slechte week blijkbaar. Woensdag kreeg ik het droevige nieuws dat mijn oude vriend August 'Augie' Blume overleden was op 6 februari. Ik had indertijd met hem een stuk samengewerkt met een reeks fotomateriaal voor zijn Warchron.com site en was één van de eerste leden van zijn forum. Hij was reeds geruime tijd ziek en is overleden in het hospitaal.

Toen ik echter deze avond een bezoekje bracht aan The Aerodrome, las ik ook nog eens het zeer droevige nieuws dat mijn goede en dierbare vriend en voor een stukje mentor Rick Duiven overleden is. Hij leed reeds geruime tijd aan een longziekte, en het was me bekend dat dit een strijd was die hij niet meer kon winnen. Ongeveer een jaar geleden bracht hij me op de hoogte. Echter nooit heb ik hem één keer weten klagen in zijn e-mail en tot enkele dagen terug was hij nog steeds actief op het net. Het feit dat ik nu hoor van zijn overlijden is dan ook ingeslagen als een bom.

Ik beschouw het dan ook als een bijzondere herinnering dat ik de eer heb gehad een kleine bijdrage te mogen leveren aan wat hij zijn levenswerk beschouwde, het boek Schlachtflieger die hij samen met Dan-San Abbott geschreven heeft. Maar hij hielp ook mee aan tal van andere boeken over het vliegwezenin de Eerste Wereldoorlog en zijn verlies is niet alleen persoonlijk een groot verlies, maar voor iedereen die met de luchtoorlog bezig is.

Ik zou graag de tweede dag van de meet te Jabbeke over de luchtvaart opdragen ter ere van deze goede vriend.

Rick, Augie, het ga jullie goed, weet dat we jullie nooit zullen vergeten.
Benny Vinke

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Sterkte.
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2009 8:02    Onderwerp: Reageer met quote

Users hier kennen August Blume vast wel van zijn toonaangevende site
http://warchron.com/index.htm
dit is een groot verlies in de WW1 wereld, may he rest in peace.
Rick Duiven is bekend van het standaarwerk
http://www.schifferbooks.com/newschiffer/book_template.php?isbn=0764324411 en ook zijn overlijden is een groot verlies.

Johan veel sterkte!

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2009 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Linda, de weduwe van Rick en beter gekend als Lin, heeft me de volgende tekst doorgestuurd, samen met een heel goeie foto van mijn oude vriend, waarvoor oprechte dank. Ik zou hem bij deze graag met jullie delen :

Richard (“Rick”) Duiven

Rick Duiven passed away February 12, 2009. He was born in Grand Rapids, Michigan, on September 16, 1939, the only child of Henry and Vivian Duiven, who predeceased him.

He is survived by his wife of 45 years, Linda (“Lin”) Duiven of Cupertino; his daughter Jan Duiven of Eugene, Oregon; his daughter Stephanie Arthur and her husband, Paul, of Seattle, Washington; and two grandsons, Zach and Nate Arthur.

As a teenager, he was active in Boy Scouts, and achieved the rank of Eagle Scout with God and Country and Order of the Arrow awards.

Rick obtained both his B.S. and M.S. degrees in aeronautical engineering from the University of Michigan in 1963, where he had been a teaching fellow. He accepted a position with United Technology Center in Sunnyvale following graduation, and has been a resident of Sunnyvale and then Cupertino ever since. He retired from Acurex/Aerotherm Corporation in 1996.

When his daughters began playing soccer, Rick enthusiastically took up the sport, and served as a coach and referee in both AYSO and CYSA for many years. He was so “enthusiastic” that he was once red-carded as a spectator, which he was never able to live down.

He had 100% attendance at his daughters’ soccer and softball games, and never missed a dance recital, band or choral concert, or theater performance in which either of his girls participated. He was known for his sense of humor, his bridge-playing talents and his absolute in ability to cook anything. It was a family joke that he cut the tip of his thumb off into the campfire pot of Boy Scout stew, which was totally consumed by the unsuspecting troop members.

Before Lin went to law school and Rick was forced to either take over some kitchen duties or starve, he was teased about his thought-provoking culinary questions such as, “Where do we keep the ice?” When he more or less cheerfully became somewhat familiar with the stove, his best recipe was fillet of sole almondine, until one night when he ran out of vegetable oil for sautéing and substituted Karo syrup because “they looked the same to me.”

Outside the local community, he was an internationally recognized expert in his decades-long devotion to World War I aviation history. He spent about fifty years researching any conceivable aspect of the German pilots of WWI, and was the co-author of four published books on the subject. He also authored a number of award-winning articles, and was an editor and columnist for Cross & Cockade and Over the Front, magazines devoted to WWI aviation history. In later years, he was asked to write reviews of the works of others.

At his request, there will be no funeral or memorial service. Donations are neither necessary nor requested, but if you feel compelled, the family suggests the McDermott Library Aviation Collections, University of Texas at Dallas, P.O. Box 83643, Richardson, Texas 75083-0343, or a charity of your choice.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: