|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Saedeleertje
|
Geplaatst: 02 Feb 2009 10:49 Onderwerp: Duitse veldfles |
|
|
Beste collega-verzamelaars:
dergelijke veldfles trekt mijn interesse aan, ik zou ze eventueel willen aankopen, mocht ik zeker zijn dat het een goede is natuurlijk... Als ze al goed is, had ik graag geweten wat een eerlijke of redelijke prijs is. Kan iemand me hierbij helpen ?
Naar 't schijnt zou het een model 1893 zijn... Klopt dit ?
Werd dergelijke type veldfles door de Keizerlijke troepen al dan niet gebruikt tijdens de 1e W.O. ? Of kwam deze hier niet voor ?
Ik weet, vele vragen, maar ik informeer me liever vooraleer een kemel te schieten...
Beste groet,
Kenny. _________________ Mijn opa: Polydorus / “Polle” (° 1895, † 1949), 19e Batterij Forteres Fort I Wijnegem & zijn broer Gustaaf (° 1890, † 1970), 6e en 26e Linie. |
|
Naar boven |
|
 |
Nicurb.
|
Geplaatst: 02 Feb 2009 13:50 Onderwerp: Re: Duitse veldfles |
|
|
Groot gelijk geen kemels schieten. Urbain |
|
Naar boven |
|
 |
belg1914

|
Geplaatst: 24 Apr 2009 19:58 Onderwerp: |
|
|
vandaag binnengekregen..... Duitse veldfles...geen markeringen.... allleen zelf ingekerfd "M F".
 |
|
Naar boven |
|
 |
Mart
|
Geplaatst: 24 Apr 2009 21:47 Onderwerp: |
|
|
Wat een mooie fles, en nog in een mooie staat! Dit is een ersatz-model uit de oorlog zonder de lederen riemen maar met een eenvoudige haak voor aan de koppel. Zeer mooie aanwinst.  |
|
Naar boven |
|
 |
Philippe Vandeweege
|
Geplaatst: 25 Apr 2009 10:26 Onderwerp: Re: Duitse veldfles |
|
|
Saedeleertje @ 02 Feb 2009 11:49 schreef: | Beste collega-verzamelaars:
dergelijke veldfles trekt mijn interesse aan, ik zou ze eventueel willen aankopen, mocht ik zeker zijn dat het een goede is natuurlijk... Als ze al goed is, had ik graag geweten wat een eerlijke of redelijke prijs is. Kan iemand me hierbij helpen ?
Naar 't schijnt zou het een model 1893 zijn... Klopt dit ?
Werd dergelijke type veldfles door de Keizerlijke troepen al dan niet gebruikt tijdens de 1e W.O. ? Of kwam deze hier niet voor ?
Ik weet, vele vragen, maar ik informeer me liever vooraleer een kemel te schieten...
Hallo,
De veldfles is OK.De berieming is comform het model(vanaf pakweg17 werd de riem die rond de veldfles doorging weggelaten).Voor de waardebepaling moet je het stuk natuurlijk eerst zelf in handen kunnen houden maar ik stel 40 ŕ 50 euro als een eerlijke prijs.
Groeten.philippe
Beste groet,
Kenny. |
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|