Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bernafay Wood

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Somme Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
patrick vc

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 20:46    Onderwerp: Bernafay Wood Reageer met quote

ik heb een vraagje voor de mensen die al vaak naar de somme trokken ; ik lees momenteel een boek over de somme endaarin staat dat er ginds tijdens de slag een enorme onderaardse schuilplaats lag van de duitsers maar dat deze nu bijna niet meer te vinden is
mijn vraag is is er hier iemand die deze plaats bezocht heeft en eventueel foto's heeft genomen van het bos
dank bij voorbaat
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
Paddy

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bernafay wood (F)

Bernafay wood is een prachtig stukje bos. Als je hierin loopt over het kleine jaagpaadje wat er loopt is het alsof je 90 jaar terug de tijd in gaat.
Overal zijn nog resten loopgraaf en resten inslagkrater te zien. Ook liggen er nog volop explosieven en dingen die achter gelaten zijn. Een erg gevaarlijk, maar super mooi stukje bos. Het is prive eigendom (kwamen wij later achter) Mocht je toch hierheen gaan, blijf op de paden!!!

met foto's
http://somme1418.web-log.nl/mijn_weblog/2007/09/bernafay_wood.html

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
victor

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2008 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Patrick,

er was inderdaad een grote ondergrondse schuilplaats destijds. Ik heb een boek waarin een foto staat van de situatie toen. De plek van de schuilplaats is goed te vinden. Ik ben er in 2000 geweest. Het is nu natuurlijk een gat in de grond. De beheerder van het Bed&Breakfast in het oude station (Pierre) weet je wel te vertellen waar je langs moet lopen.

Victor
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Somme Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: