Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Captain C.C. May, Manchester regiment

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 01 Mei 2008 18:43    Onderwerp: Captain C.C. May, Manchester regiment Reageer met quote

Ik ben al een tijdje op zoek naar meer informatie over Captain C.C. 'Charlie' May.
Hij diende in 1916 bij het Manchester Regiment en is op 1 juli 1916 omgekomen bij Mametz toen zijn regiment de Duitse loopgraaf Dantzig Alley moest veroveren.

Vorig jaar heb ik 2 maal op de Belgische tv een documantaire gezien over de slag om de Somme en daarin werden een aantal manschappen uit die tijd nagespeeld, waaronder Captain May. Ik raakte geroerd door zijn verhaal en laatste brief aan zijn vrouw en kind, en besloot tijdens mijn bezoek aan de Somme in juli vorig jaar zijn graf te bezoeken.
Het verbaasde mij dat tijdens de ceremonie bij de Lochnagar crater zijn naam weer werd genoemd en daar ook zijn laatste brief werd voorgelezen.

Thuis heb ik op internet meer over deze man geprobeerd te vinden, maar kom niet verder dan de info op de site van de CWGC.

Wie kan mij helpen meer over deze man te vinden?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Price of Glory

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2008 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je hier iets mee, misschien moet je eerst zoeken naar z'n battalion.

22nd (Service) Battalion (7th City)
Formed in Manchester on 21 November 1914, by the Lord Mayor and City. April 1915 : attached to 91st Brigade, 30th Division. 20 December 1915 : transferred with Brigade to 7th Division.

http://www.ahwk.fr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddy

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2008 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Some details of Captain C.C.May from the Channel 4 site - he was very much one of the heroes of the drama:

Captain Charlie May

22nd Battalion, Manchester Regiment

Charlie May volunteered to join the army in December 1914. Although raised and educated near London, he had moved north and was living near Manchester with his wife and daughter. May was freelance journalist for the Manchester Evening News and continued to send in articles from the trenches. After training he was assigned to the 22nd Battalion, Manchester Regiment (7th City Pals), who arrived in France on 13 November 1915. Later that month, May was sent to the Somme sector where he and his battalion served in the trenches and prepared for the Big Push.

Charlie May was killed in Danzig Alley on 1 July 1916, the first day of the Battle of the Somme, at the age of 27.

http://somme1916.6.forumer.com/viewtopic.php?p=104&sid=bd12eeb9d1d829d26dcaa2bb91cbdc03

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2008 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Price of Glory en Paddy, hartstikke bedankt voor de informatie!
Hier kan ik zeker wat mee, en zal proberen om zo meer info van hem te krijgen.
Super Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
paling

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2008 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

PM Shabu Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: