Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Fritz Bartmann

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mart

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2008 23:16    Onderwerp: Fritz Bartmann Reageer met quote

Ik heb al geruime tijd een stapeltje veldpost in huis van de Duitse soldaat Fritz Bartmann. Deze brieven zijn, in tegenstelling tot de meeste veldpost, goed leesbaar. Ik kijk er echter zelden naar, omdat ik (nog) te weinig tijd heb gehad om ze uitgebreid te lezen. Vanmiddag zag ik plotseling tot mijn verbazing dat de meeste brieven het stempel hebben van het Bayerische reserve Infanterie regiment 16. Nu weet ik dat Adolf Hitler ook diende in dit regiment. Weet iemand ook in welke compagnie/divisie/onderdeel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2008 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

1e compagnie van het 1e bataljon.
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2008 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de informatie, Richard. Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: