Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

GUIDED BATTLEFIELDTOURS WWI / RONDLEIDING MET GIDS WOI

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Musea en tips Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guesthouse

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 12:29    Onderwerp: GUIDED BATTLEFIELDTOURS WWI / RONDLEIDING MET GIDS WOI Reageer met quote

GUIDED BATTLEFIELDTOURS WWI /
RONDLEIDING MET GIDS 1e WERELDOORLOG (1914-1918)

Een rondleiding met gids over de slagvelden van de 1e Wereldoorlog.
Vanaf een tiental kilometers van ons Guesthouse, aan de Franse kant van de grens (de Belgisch/Franse) tot aan Verdun, zijn er vele interessante voormalige slagvelden, loopgravenstelsels, forten, begraafplaatsen, monumenten en musea betreffende de 1e (en 2e) Wereldoorlog te vinden.
Wij hebben Rob van Zanten, een erkend deskundige op dit gebied, enthousiast en bereid gevonden om, startend vanuit het befaamde Romagne-sous-Montfaucon, rondleidingen in het Nederlands (en indien gewenst ook also in English of auch auf Deutsch) te geven. Omdat hij zelf ook in dit gebied woont, weet hij plaatsen en bijzonderheden die de gemiddelde "toerist" nooit te zien of te horen krijgt.
Voor groepen van 6 tot 10 personen stellen wij graag een arrangement samen.

Om je een idee te geven:

Vrijdag: aankomst in de namiddag, ontvangst, diner, overnachting
Zaterdag: ontbijt, rondleiding met gids, lunch, vervolg rondleiding met gids, diner, overnachting
Zondagmorgen: ontbijt, vertrek

Wij, Bob & Dani Bron-Breedijk, hebben sinds 2006 een Guesthouse (chambres d'hôtes/bed & breakfast) in een voormalige watermolen in het zuid-oosten van België, op 100m van de Franse grens. We zijn samen met Rob, die als gids optreedt bij rondleidingen over de slagvelden van de Eerste Wereldoorlog, een arrangement aan het ontwikkelen waarbij de gasten bij ons in het Guesthouse slapen en eten en door Rob worden gegidst.
Wij hadden zelf geen uitgesproken binding met/of belangstelling voor de Eerste Wereldoorlog, maar na een "proefrondleiding" door Rob, die niet alleen de meer bekende sites als het ossuarium, de loopgraaf van de bajonetten en de grote Amerikaanse begraafplaats in Romagne aandeed, maar ook langs kennelijk alleen aan plaatselijke mensen bekende ondergrondse bunkers/verblijven in de bossen leidde, waar de scherpe granaten nog gewoon tegen de bomen liggen en er allerlei glaswerk en resten van uitrustingsstukken open en bloot liggen en andere interessante plekken, kregen wij de smaak naar meer zelf ook te pakken. Daarnaast bleek Rob een gepassioneerd en deskundig verteller, die ook extra sjeu aan de rondleiding toevoegde door anekdotes als b.v. de heldendaden van Sergeant York.

Meer info kun je vinden op onze website: http://www.lessourcesdumoulin.be
Als je interesse hebt en/of meer info wilt, neem dan gerust contact met ons op via e-mail of telefoon.
(Omdat wij zelf Nederlanders zijn, kun je met ons dus gewoon Nederlands spreken/schrijven Laughing )

Met vriendelijke groeten,
Bob & Dani (en Rob)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb jullie site bekeken en het ziet er echt formidabel uit, prachtige omgeving!

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ook Pierre Lenhard, 2 rue Jean Charles Gille, F55150 Romagne sous les cotes, is als gids zeer aan te bevelen: tél: +33 (0)3 29 85 52 59
+33 (0)6 84 79 81 10 Zie ook: http://gould55.free.fr/de/index.htm

Laatst aangepast door Richard op 12 Apr 2008 14:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Al jarenlang de absolute top wat betreft rondleidingen in de buurt van Verdun: Ingrid Ferrand. Ze spreekt vloeiend Frans, Duits en Engels.

http://ingrid-tourisme-verdun.com/
Naar boven
Erich

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Richard /Yvonne,

Is deze Rob van Zanten de persoon van hoofdstuk 9 mysterie 14/18 ?
Of is dit toeval?

Cool

Too long a soldier/Pat Benatar
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Erich @ 12 Apr 2008 16:42 schreef:
Hallo Richard /Yvonne,

Of is dit toeval?

Cool

Ja, dat is degene uit hoofdstuk negen.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Erich @ 12 Apr 2008 16:42 schreef:
Hallo Richard /Yvonne,

Of is dit toeval?

Cool

Uit het tweede deel van "Mysterie" ja Smile
En toeval bestaat niet Cool

Maar goed er zijn vast nog heel wat meer gidsen op te noemen, maar daar gaat dit topic niet over.

Na het boeiende hoofdstuk over van Zanten In "Mysterie 14/18"door Richard Heijster was ik al jaren benieuwd naar van Zanten en vind dit initiatief dan ook enorm leuk.
Het Guesthouse ziet er werkelijk beeldschoon uit, de omgeving is magnifiek, en een tocht met iemand die de omgeving prima kent en dan nog op deze wijze gecombineerd lijkt me niet gek.

Naar boven
Erich

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Yvonne

Ik ben al enkele keren met een paar goede collega s naar Mesen geweest
Peace village hotel gebruiken we als uitvalsbasis ,voor onze zwerftochten in de Vlaamse Westhoek en Noord Frankrijk.
Deze tip die je nu gegeven hebt, is een goed idee voor een zwerftocht in de buurt van Verdun.

Bedankt!

Cool

Naar boven
gunsmoke

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Erich, onze uitvalbasis in Mesen is nog steeds fantastisch, zeker na een hele dag "stappen"smaakt de Lefffe bij Patrick geweldig.
Wat betreft jouw tip over Verdun....bedankt.
Volgens mij is Rob een een goede oude bekende op de vereniging in Sommelsdijk, gaat eens navragen wat hij voor ons kan betekenen.
grt.Gunsmoke
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Erich @ 12 Apr 2008 20:18 schreef:
Deze tip die je nu gegeven hebt, is een goed idee voor een zwerftocht in de buurt van Verdun.

Volgens de ANWB-routeplanner is het anders nog 1 uur en 22 minuten rijden.
Naar boven
Erich

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo richard

Het was ook absoluut niet de bedoeling om dit vanuit Mesen te doen.
Maar gewoon een goed etablishement (mooi woord) in de buurt van Verdun zoeken voor een paar dagen Verdun.
De suggestie van Yvonne is een goede , om nieuwe plannen mee te kunnen smeden.
Als je een weekend aan het zwerven bent moet je naar mijn mening het autorijden zoveel mogelijk proberen te beperken

Groeten uit Heenvliet

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2008 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Erich @ 12 Apr 2008 23:12 schreef:
Als je een weekend aan het zwerven bent moet je naar mijn mening het autorijden zoveel mogelijk proberen te beperken.

Mesen ligt nog verder van Verdun, Erich. Villers-devant-Orval ligt op 1 uur en 22 minuten van Verdun. Romagne-sous-Montfaucon is vanuit Villers-devant-Orval bijna een uur rijden.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2008 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je, als je op de site kijkt:
http://www.lessourcesdumoulin.be zie je dat het guesthouse is een schitterende omgeving ligt, sowieso is een ritje ergens heen dan absoluut geenstraf, noch is de afstand op een weekendje uit een bezwaar, voor ons altans, we rijden wel meer kilometers op een weekendje weg.

Ik heb ooit eens een paar keer in Bigonville in ene hotel met watermolen geslapen en dat was geweldig!
En als ik zo de foto's en locatie bekijk, lijkt het me een heerlijk rustgevend plekje zo met dat water.

Vrijdag: aankomst in de namiddag, ontvangst, diner, overnachting
Zaterdag: ontbijt, rondleiding met gids, lunch, vervolg rondleiding met gids, diner, overnachting
Zondagmorgen: ontbijt, vertrek

Ik vind het een enorm leuk initiatief. En van wat ik zo in "Mysterie 14/18"over de man van Zanten lees, heeft hij zeker een verhaal en lijkt het me een interessante gidsbeurt.

En natuurlijk zijn er vast meer gidsen te vinden Richard, maar het gaat hier om dit Guesthouse, met deze mogelijkheid, en dit soort initiatieven kan ik alleen maar van harte toejuichen.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2008 11:54    Onderwerp: Re: GUIDED BATTLEFIELDTOURS WWI / RONDLEIDING MET GIDS WOI Reageer met quote

Guesthouse @ 12 Apr 2008 13:29 schreef:
Wij hebben Rob van Zanten, een erkend deskundige op dit gebied, enthousiast en bereid gevonden om,

Het guesthouse ziet er inderdaad leuk uit Yvonne en Rob van Zanten is een 'erkend deskundige'. De combinatie komt echter vreemd op me over. Het is net alsof je iemand uit Groningen, die een paar dagen naar De Efteling wil, adviseert in Den Haag te gaan logeren.

Bovendien vind ik de kreet 'bereid gevonden" een beetje vreemd. Van Zanten is volgens http://www.campinglasamaritaine.com/blogs/index.php?blog=5&cat=318 gewoon voor iedereen te huur, niet alleen voor iemand die in België - op 1 uur en 22 minuten van Verdun - bivakkeert. Kwestie van even bellen. Net als de vele andere gidsen zal hij maar wat blij zijn met zijn schnabbel. Enig idee trouwens van de kosten?
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2008 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een arrangement dat uitnodigend is voor mensen die in dat Guesthouse verblijven. Een extra mogelijkheid dus.
Jij zult er dus niet heengaan, prima, ik vind de omgeving daar en de mogelijkheid op een gidsbeurt erg aanlokkelijk en ik ga op zoek naar reisgezelschap.
Oftewel: ik kies voor het Guesthouse voor de prachtige omgeving en verwachte rust en als extraatje de gidsbeurt.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2008 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 13 Apr 2008 13:13 schreef:
Jij zult er dus niet heengaan, prima,

Dat zeg ik helemaal niet. Ik vind zo’n B&B met bric à brac inrichting wel wat hebben. Al jarenlang beloof ik mezelf als ik door het vlakbij gelegen Bouillion rijd, dat ik dat stadje - met zijn hooggelegen kasteel – eindelijk eens een uitgebreid bezoek ga brengen.
Voor verkenningen van de Argonne en de de slagvelden van Verdun lijkt me het B&B minder geschikt, ondanks de mooie omgeving. Tenslotte ga ik ook niet naar Urk als ik de hunebedden wil zien.
Rob van Zanten kun je, desgewenst en zoals gezegd, ook zonder Les Sources du Moulin inhuren. Ik zie daarom het verband tussen het B&B en de gids niet.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2008 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

En, hebben er al mensen geboekt? Smile

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Musea en tips Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: