Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Amedé Lobbens

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hoembeka

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2008 21:41    Onderwerp: Amedé Lobbens Reageer met quote

Dag allemaal,

ik ben op zoek naar meer informatie van Amedé Lobbens, die deel uitmaakte van het 10e Regiment "En Ligne". Hij is gesneuveld op 19 oktober 1918 in Torhout.

Hij werd geboren in Zulte op 5 februari 1888. Ik heb zijn dossier bij het Legermuseum al ingekeken, maar daar zitten enkel documenten in over de bevestiging dat hij is gesneuveld, niets waar ik wijzer uit wordt.

Heeft iemand meer informatie over hem? Of eventueel meer info over het 10e regiment?

Groetjes en alvast bedankt,

Geert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
abn

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2008 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Geert,

Had je dit al eens opgezocht ?

19 oktober 1918, dan zitten we midden in de tweede fase van het eindoffensief. Het 10de linieregiment trok die dag dag op achter het 8ste regiment op van aan de Hertsbergbeek (in Hertsberge) richting Sint-Joris (Beernem) en Nieuwendam (Aalter). Torhout was al op 16/10 bevrijd en lag op dat moment al meer dan 10 km achter de linies. Waarschijnlijk is jouw man een van de vorige dagen gewond geraakt en de 19de overleden aan zijn verwondingen.

groeten,
bert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hoembeka

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2008 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dit had ik nog niet gezien, nee. Ik wist zelfs niet dat zoiets bestond! Jouw uitleg lijkt me plausibel. Ik ga eens op zoek naar meer informatie. Wat er precies kan gebeurd zijn!

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: