Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Spreekruimte voor Fred Magré
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rifleman T. Cantlon

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Mja marieke, ik kan je gedachtengang wel begrijpen op zich. Maar je hebt vast weleens gehoord van "Wie kaatst, kan de bal verwachten". Fred zit gewoon verschrikkelijk fout, en mensen verdedigen zich tegen zijn absurde aantijgingen, terecht. Zijn eigen hardnekkige afwezigheid in deze discussie doet de zaak bepaald geen goed, dat begrijp je. Maar ik moet zeggen, ik ben eigenlijk hardstikke trots op de grootmoedigheid van dit forum, dat zelfs iemand die zulke absurde en schadelijke dingen doet, zegt, publiceert, OOK de gelegenheid geboden wordt om zich te verantwoorden. Ik kom weleens op andere fora waar met zulke figuren minder zachtzinnig omgesprongen wordt...

Ik voor mezelf ben gewoon erg benieuwd wat Fred bezield heeft om zulke dingen te schrijven. Wat dat betreft wacht ik nog steeds op een zinnig antwoord Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roma

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dit topic noemt toch "Spreekruimte voor Fred Magré"? Confused
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Fred Magré komt niet. Die wenst van de geboden ruimte geen gebruik te maken. Beneden zijn stand denk ik. Daarom proberen we een discussie aan te gaan met zijn 'redactieleden'.
Naar boven
Rifleman T. Cantlon

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
Fred Magré komt niet.

mmmkay, dan zijn we er wat mij betreft wel klaar mee ook Smile

Zijn redactieleden willen niet als stroman gezien worden (zou ik ook niet willen), dus via hen trachten een reactie los te peuteren is vrij zinloos. Iedereen heeft inmiddels wel een mening over Fred, waar hij zelf, en kennelijk van harte, aan meegewerkt heeft. Prima Smile

Move along people, nothing to see here......
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
Fred Magré komt niet. Die wenst van de geboden ruimte geen gebruik te maken. Beneden zijn stand denk ik.

Ja, had ik toch reeds aangegeven, even met een sprankeltje moed je nek uitsteken en dan in de massa verdwijnen.

Quote:
Daarom proberen we een discussie aan te gaan met zijn 'redactieleden'.

Ik wens met de redactieleden niet te discussiëren of Magre Fred. Wel hoop ik met hen als volwaardige forumleden Info uit te wisselen. En dat meen ik oprecht.
Naar boven
Rifleman T. Cantlon

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Roma schreef:
Ik wens met de redactieleden niet te discussiëren of Magre Fred. Wel hoop ik met hen als volwaardige forumleden Info uit te wisselen. En dat meen ik oprecht.

Hier wil ik me trouwens ook nog even volmondig bij aansluiten Smile
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Rifleman T. Cantlon schreef:
Zijn redactieleden willen niet als stroman gezien worden (zou ik ook niet willen), dus via hen trachten een reactie los te peuteren is vrij zinloos.

Ik heb dat woord niet met kwade bedoelingen gebruikt. Misschien had ik achteraf beter 'afvaardiging' kunnen gebruiken. Waar ik nou echt benieuwd naar ben is of zij achter de 'column' van hun 'hoofdredacteur' staan. Dat maakt het wat makkelijker om elkaar te begrijpen.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Laatste vraag, ik krijg blijkbaar op mijn op zeer nette toon gestelde vragen geen antwoord:
komt er een rectificatie?

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

alexhup schreef:
Als een goede vriend van Fred Magré betekent het niet automatisch dat ik het altijd met hem eens ben.

Wat bedoel je hier precies mee Alex?
Naar boven
Tom

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Wat ik nou niet begrijp, en dat is heus niet als een aanval op het figuur van Magré bedoeld, is dat hij 1stLF/SRD afrekent op zijn uiterlijk. Je zou verwachten dat Freddie Magré dat zich kan permitteren omdat hij er zelf als een halfgod uitziet. Maar als we een foto van de man bekijken, zoals deze hier,

VERWIJDERT, Forumleiding

dan is dat toch echt niet het geval. Toegegeven: hij is niet dik. Integendeel: hij ziet er zelf uit alsof hij enige jaren, zonder te worden opgemerkt, in de gewelven van het Ossuaire te Verdun heeft verbleven. Dat geeft niets, we maken onszelf niet, maar uit dan ook geen kritiek op anderen.

En als we er even voor het gemak van uitgaan dat Magré niet voor de rechten op de door hem in zijn knipselkrantje gebruikte artikelen betaalt maakt dat hem tot een soort dief. Dat is een duidelijke conclusie die meteen een nieuwe interessante vraag opwerpt: hoe noem je de mensen die voor het bij elkaar gescharrelde ‘Nieuws van het Westelijk Front’ betalen? Abonnees of helers? Begrijp me goed: ik wil de lezers van het periodiekje zeker niet beledigen! Bij dit soort zaken sta je nou eenmaal niet stil. Het is dan ook slechts een hypothetische vraag. Wel adviseer ik ze niet al te grote vooruitbetalingen te doen, want organisaties als de Stichting Auteursrecht Manifestaties uit Amstelveen (tel.: 020 – 347.04.05), de Stichting Auteursrechtbelangen en de Vereniging van Auteursrecht staan meteen op scherp als ze van dergelijke, ongetwijfeld goedbedoelde, nijvere huisvlijt horen

Ik neem op persoonlijke titel afstand van dit bericht. Het persoonlijk op deze manier zeker in combinatie met foto afmaken van een persoon op internet vind ik niet kunnen. Wat Fred heeft gedaan kan niet....maar dit gaat te ver.

Laatst aangepast door Tom op 17 Mei 2005 20:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
wagner

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Het NvhWF en dit forum zijn beide verschillende mediums die, hoop ik, hetzelfde doel na streven. Ze bijten elkaar niet.
De laatste opmerking van de column van Fred is zó waar.
Het is alleen jammer van de rest van zijn column.
Zowel de mensen achter het HvhWF als dit forum steken heel veel van hun eigen tijd om een zo goed mogelijk product af te leveren.

Wie profiteert er nou eigenlijk van dit gedoe?

Het was gewoon allemaal niet nodig geweest.

Het zij zo......
Henri

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

het lijkt mij byzonder gepast dat er een antwoord komt dan de zijde van fred magré cs.

ik heb me bewust lang buiten deze diskussie gehouden, maar raak nu wel een beetje teleurgesteld in dat, langs de lijn meekijken wat ze nu weer schrijven.

ben zelf forumgebruiker met zeer veel plezier gepassioneerd wo1 liefhebber (met te weinig kennis) en vind hier veel info en lotgenoten.

vindt het nog steeds zeer beledigend wat er in de column stond, en ben overtuigd dat het onjuist, onterecht, onredelijk, onwetend en dus onwaarschijnlijk fout is !!!

dus reageer minstens op de vriendelijk gestelde vragen van yvonne.

en kijk niet langs de lijn toe.

henri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

wagner schreef:
De laatste opmerking van de column van Fred is zó waar.

Ik ben het met al je woorden eens Wagner, zonder voorbehoud. Maar de laatste woorden van Fred in zijn 'column' zijn m.i. bedoeld om de rest een vrijbrief te geven. Als zogenaamd bewijs van goede wil terwijl hij net asociaal tekeer is gegaan. Een dooddoener als rechtvaardiging.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne schreef:
Laatste vraag, ik krijg blijkbaar op mijn op zeer nette toon gestelde vragen geen antwoord:
komt er een rectificatie?

Jongens, het zij zo, heel jammer dit.
Tot zo ver voor mij.
Ik hoop echt dat jullie eens rondkijken op dit forum en eens kijken wie en wat we zijn...

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Laat nou maar. De redactie verschuilt zich nu achter een belediging door het woordje stroman.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Rifleman T. Cantlon schreef:
,. Maar ik moet zeggen, ik ben eigenlijk hardstikke trots op de grootmoedigheid van dit forum, dat zelfs iemand die zulke absurde en schadelijke dingen doet, zegt, publiceert, OOK de gelegenheid geboden wordt om zich te verantwoorden.

Weet je Rifle, dat is nu de hele bedoeling van dit forum, een plek waar we onze passie kunen delen, maar ook bij gevallen zoals dit elkaar hoor en wederhoor bieden.
Iets dat mij iig niet geboden werd voor blad 10 verscheen..

Naar boven
Leonardvandijk

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Met verbazing heb ik kennis genomen van de column van dhr Fred Magré. Zeer merkwaardig dat hij zich beperkt tot een reeks zeer kwetsende beledigingen en vervolgens geen inhoudelijke reactie geeft op ondermeer de boeken van Richard Heijster. Persoonlijk kan ik mij namelijk vinden in de opmerkingen over het boekje van Brants die eerder op dit forum zijn gedaan. Ik heb ooit van haar college gevolgd en weet dat een eenmaal door haar ingenomen standpunt bijna niet teveranderen is. Bovendien is er mijnsinziens niets beledigend over het boekje gezegd, maar is duidelijk aangegeven wat de sterke en zwakke punten van het boekje zijn. Naar mijn mening is het een mooi boekje voor 'beginners' maar zal de 'gevorderde' WO1 liefhebber zich toch bij voorkeur tot wat diepgravender lectuur wenden. De opmerkingen over de boeken van Heijster vind ik overigens zeer merkwaardig, daar ik het boek over Ieper erg waardeer en het boek mysterie 14-18 met veel genoegen heb gelezen.

Persoonlijk begrijp ik niet waarom dhr Magré zich op deze manier heeft uitgelaten. Het lijkt mij alleen maar constructief om elkaars mening te horen. Ik kan dan ook totaal geen zinnige inhoud in de door hem geschreven column ontdekken, als enkel een reeks verwijten en beledigingen. Als het op de persoon gespeeld wordt is het volgens mij meestal een gebrek aan argumenten dat hier debet aan is. Ik denk dat het dan ook beter is de discussie achter ons te laten en met veel plezier de discussies op dit forum door te zetten. Het is duidelijk dat het anders een eindeloos verhaal wordt , waarvan een oplossing bij voorbaat als kansloos kan worden beschouwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wijze woorden Leonard, dank je Smile

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2005 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me graag bij je aan Leonard, zeker nu de redactie en de hoofdredacteur zich blijven verstoppen. Een dialoog aangaan is ze vreemd.
Naar boven
EvonTraunitz

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005 9:36    Onderwerp: Reageer met quote

De oproep om alles maar weer te vergeten lijkt inderdaad de meest zinnige te zijn. Ware het niet dat er een situatie ligt, waarin de ene partij potentieel schade heeft geleden, en de andere partij zijn gang is kunnen gaan.

Een zakelijke benadering zou zijn dat er het één en ander recht gezet zou moeten worden. Want zoals ik al eerder zei: een schriftelijke periodiek is een totaal ander medium dan een forum. Zo anders zelfs, dat dezelfde woorden op beiden een totaal ander gewicht kunnen hebben.

Als er op een forum iets negatiefs gezegd wordt, heeft dat een informeler karakter dan wanneer dat in een rondschrijven staat. Bovendien komt daarbij dat een forum dynamisch is, en ten allen tijde de mogelijkheid biedt om er iets tegenover te stellen. Hoor en wederhoor. Deze asymmetrie is voortreffelijk geillustreerd door de reacties uit het Fred-kamp: WIJ hebben de mogelijkheid NIET, om onze kant toe te lichten en te vergoelijken in het knipselkrantje.

Daarom is er dus nog steeds een zware onevenwichtigheid. Ik stel me dan ook voor dat de forum-leiding bv aan Fred zou kunnen voorstellen om het voorval te vergeten, MITS hij eea rectificeert, of toch minstens onze reactie plaatst in het komende nummer van zijn krantje.
Dat is dan het equivalent van het hoor en wederhoor principe wat we hier op het forum kennen, en wat hij, direct of indirect, zelf ook in deze kwestie gebruikt heeft.
En dat bij een niet of negatief reageren op dit verzoek er wel degelijk juridische stappen ondernomen kunnen worden. Want zoals gezegd, het gesproken woord op een forum heeft een totaal andere impact dan het veel onherroepelijkere woord op papier.

Dat er op een forum een ander idioom en taalgebruik gehanteerd wordt, heeft o.a. te maken met de wat jongere gebruikers. En als WO1-forum kan ik me voorstellen dat het juist belangrijk is om je kennis, je enthousiasme, maar ook het grote historsiche belang van WO1, over te dragen op een komende generatie.
Dat de groep die, ongenuanceerd gesteld, het liefst zou zien dat men al saluerend en in uniform achter een terminal plaats neemt hier niet gelukkig mee is, spreekt voor zich. Dat wil echter nog niets zeggen over de kwaliteit en niveau van het op dit forum besprokene.
Merlijn

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

hear hear
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

alexhup schreef:
Dit gaat echt nergens meer over; ook de "stille hint" met de auteursrechten is misselijkmakend.

Verdient inderdaad geen schoonheidsprijs Alex. Helemaal met je eens. Maar ik zie ook geen reden deze reactie van een user te verwijderen en heb daar ook geen middelen toe die niet in strijd zouden zijn met onze huisregels.
Overigens vraag ik me af of de directie van het Ichtuscollege, waar de redactie van het NvhWF werkt, onverdeeld gelukkig zal zijn met het ondertussen veelbesproken periodiekje dat daar gedrukt wordt en het daardoor meewerken aan wat mogelijk niet geheel legaal is. Als er voor de rechten wordt betaald dan hoor ik dat graag en zal ik jullie terstond van alle blaam zuiveren. Het telefoonnummer van het Ichtuscollege in Dronten vermeld ik uiteraard niet.
Naar boven
Adrian

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zelden zo'n grote lafbek gezien de laatste tijd.
Fredje krijgt ruimte om zijn zegje te doen,maar stuurt liever zijn kat.
Beschuldigd graag mensen van verwerpelijk gedrag,maar hij gaat zelf lekker gretig om met het plaatsen van beschuldigingen (lees beledigingen) in zijn column.
Je bent dus goed op weg om je onsterfelijk belachelijk te maken.

Vanwege een simpele ziel,waarvan jij de schoenen nog niet mag van kuisen.

Glenn.
Naar boven
petain

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
alexhup schreef:
Dit gaat echt nergens meer over; ook de "stille hint" met de auteursrechten is misselijkmakend.

Verdient inderdaad geen schoonheidsprijs Alex. Helemaal met je eens. Maar ik zie ook geen reden deze reactie van een user te verwijderen en heb daar ook geen middelen toe die niet in strijd zouden zijn met onze huisregels.
Overigens vraag ik me af of de directie van het Ichtuscollege, waar de redactie van het NvhWF werkt, onverdeeld gelukkig zal zijn met het ondertussen veelbesproken periodiekje dat daar gedrukt wordt en het daardoor meewerken aan wat mogelijk niet geheel legaal is. Als er voor de rechten wordt betaald dan hoor ik dat graag en zal ik jullie terstond van alle blaam zuiveren. Het telefoonnummer van het Ichtuscollege in Dronten vermeld ik uiteraard niet.

Breng je zo niet onbedoeld iemand op een idee?
Richard

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2005 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een volledig onbedoeld neveneffect, maar het Ichtuscollege uit Dronten is natuurlijk wel partij in dit conflict geworden. Die school biedt Fred M. de speelruimte.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2005 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de redactie die meeleest:

Wat me nu het meeste stoort aan deze hele affaire is dat jullie wonderwel in staat zijn een hele dag in dit topic te lurken als gast en het gewoon vertikken een dialoog aan te gaan op normale wijze en gewoon m'n vragen te beantwoorden.

Laatst aangepast door Yvonne op 19 Mei 2005 15:30, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2005 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

alexhup schreef:
Ik kan als stroman helaas niet voor hem spreken maar met
alle respect voor iedereen; ik heb geen zin om mij nu ook
te laten beledigen.
Dit is mijn laatste bijdrage aan dit forum omdat ik mijn interesse
in WO-1 gewoon op een "leuke" manier wil blijven voortzetten
en absoluut geen zin heb in dit geruzie over een weer.
Je kunt het absoluut oneens met hem zijn; ook over zijn manier
van schrijven, maar ik hoop dat jullie het wel eens zijn met
zijn onderschrift.
Laten we het hier in vredesnaam dan ook maar bij houden en
deze belachelijke aantijgingen over en weer beeindigen.

Ik zit me al werkelijk dagenlang rot te piekeren waar en hoe Alex Hup beledigd werd. De enige die me op deze vraag antwoord kan geven is Alex Hup zelf en die verschuilt zich achter 'het feit' dat hij beledigd is en daarom niet meer zal reageren.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2005 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne schreef:
Aan de redactie die meeleest:

Wat me nu het meeste stoort aan deze hele affaire is dat jullie wonderwel in staat zijn een hele dag in dit topic te lurken als gast en het gewoon vertikken een dialoog aan te gaan op normale wijze en gewoon m'n vragen te beantwoorden.

*Kuch*

Naar boven
Frans

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2005 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne, ik denk dat je in het jaar 2018 nog op een antwoord zal zitten wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger
Richard

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2005 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk, beste Frans, dat blijven zwijgen een heel onverstandige zet van Magré en consorten zou zijn.
Naar boven
Pierre Grande Guerre

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2005 3:19    Onderwerp: Mijn duit in hetzakje. Reageer met quote

Ik heb alles nog eens rustig teruggelezen.
De columnist is duidelijk een arrogante man, die zich zelf als een Uebermensch ziet, t.o.v. alle andere geinteresseerden in WO1.
Het stellen van zijn nep-vragen aan dit forum is sowieso kinderachtig en toont aan dat hij ongeacht zijn leeftijd de puberteit niet ontstegen is.
Respect voor mede-geinteresseerden is hem vreemd.
Het lijkt erop , dat deze meneer het liefst de alleenheerser zou willen zijn in dit wereldje. Het zal wel een tragische ontsporing in zijn jeugd geweest zijn, als oorzaak zijn van dergelijk gedrag.

Deze man had net zo goed zijn pijlen kunnen richten op een ander medium dat zich bezighoudt met wo1. Hij is duidelijk op zoek naar confrontatie met wie dan ook.

Ik zou zeggen: laat ze gaan met dat blaadje.
Zwijg er verder over: dit mannetje is alle moeite echt niet waard.
Laten we met dit forum gezamenlijk van onze belangstelling blijven genieten, of we nu amateur zijn of professioneel betrokken.

Wie zijn fouten niet kan erkennen is geen gentleman.

Volgens mij kunnen we allemaal hier wel iets van elkaar leren.
Zoals ik al eerder schreef:
De kwaliteit van dit forum spreekt voor zich! Basta.
Pierre GG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: