Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Toon je kast en vraag je medeboekenwurm..
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Die boeken van Ekstein en van Deadlines liggen inderdaad al een tweetal jaar in De Slegte. Meestal heb ik die dan al gekocht aan de volle prijs.

Misschien een suggestie voor alle forumgebruiker die geïnteresseerd zijn.

1. Hoeveel boeken over WO 1 heb je ??
2. Waar en hoe worden die bewaard en plaats een foto van je boekenkast (als je die hebt)
3. Welke 3 boeken zou je uit een brand slepen ?

Aan Yvonne : gezien het aantal berichten op dit forum en je beroep, vraag ik me af waar je in godsnaam nog de tijd haalt om al die boeken te lezen.

Aan Richard : 'mijn vrouw legt ook beperkingen op ' zeg je
En dat terwijl je 400 boeken hebt gekocht op ebay !!!!!!

Ik moet heel selectief te werk gaan en af en toe één ongemerkt in de rij stoppen.

Kan iemand mij eens zeggen hoe ik een gescande foto of tekst die in een wordbestand staat naar een bericht hier kopieer. Alvast niet met kopiëren en plakken.

[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 17:32    Onderwerp: boekenkast Reageer met quote

Ik geef alvast het voorbeeld wat de boekenkast betreft. Er is nog wat plaats voor meer boeken.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een leuk idee pifilsofimos! Zal ik het splitsen en een apart topic van maken?

https://twitter.com/ForumEW
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Paddy

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn "werkruimte" (den bunker voor de familie Smile ) meet slechts 2.5 x 3.0 meter toch ben ik er in geslaagd om hier 32 meter rekken te plaatsen. De rest van kasten in de gang zitten ook nog propensvol met papier Confused Gelukkig weet mijn vrouwke dat er bij mij "ne fermen hoek af is" Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Qua militaire geschiedenis ongeveer een 1.200 tal boeken en een reeks die ik niet wil missen zijn mijn Journal Militaire Officiel (en zeker 1913-1920 niet)

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Henk-Willem

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

pifilsofimos @ 26 Nov 2007 17:24 schreef:

Kan iemand mij eens zeggen hoe ik een gescande foto of tekst die in een wordbestand staat naar een bericht hier kopieer. Alvast niet met kopiëren en plakken.

ik doe dat zo:
eerst de afbeelding plakken in Paint en opslaan als Jpeg.
Vervolgens via imageshack uploaden en de link/afbeelding hier plaatsen.
BDOS #3009
OMSA M#8014
GMIC #5812

Live easy, PARTY HARD
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, een foto van vorig jaar, imiddels is de rij gegroeid tot de plank onder deze boeken. Er staan nu zo'n 45a50 boeken, wat niet heel erg veel is als ik jullie foto's zo zie.
Ik ben dan ook niet echt een lezer..

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

pifilsofimos @ 26 Nov 2007 17:24 schreef:
Die boeken van Ekstein en van Deadlines liggen inderdaad al een tweetal jaar in De Slegte. Meestal heb ik die dan al gekocht aan de volle prijs.

Misschien een suggestie voor alle forumgebruiker die geïnteresseerd zijn.

2. Waar en hoe worden die bewaard en plaats een foto van je boekenkast (als je die hebt)

Aan Yvonne : gezien het aantal berichten op dit forum en je beroep, vraag ik me af waar je in godsnaam nog de tijd haalt om al die boeken te lezen.

Aan Richard : 'mijn vrouw legt ook beperkingen op ' zeg je
En dat terwijl je 400 boeken hebt gekocht op ebay !!!!!!

1) Ik bezit er nu 320, ik had er een stuk of 20 toen ik in 2004 voor het eerst kennis maakte met wat WO1 belangstellenden en daardoor is het nu iets uitgebreider geworden.
Buiten de boeken nog enorm veel Shrapnells, Heemkring uitgaves, en andere tijdschriften over WO1

2) Overal, waar ik ook kijk ben ik omringd door m'n boeken Smile

3) M'n Rode Kruisboek, maar dat ligt nu bij Regulus en ik hoop dat hij het red in een brand, en verder red ik toch echt eerst m'n kinderen en huisdieren.

Ik lees altijd, overal, nu ligt bv de nieuwe Shrapnell op schoot.
En m'n eigenlijke beroep doe ik nog maar een paar uurtjes in de week Smile
En verder kan ik geweldig multitasken.
Oh, en mijn man legt geen beperkingen op, hij is net zo erg Smile

Laatst aangepast door Yvonne op 25 Mei 2010 9:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Oke ik doe mee.
Ik denk dat ik iets rond de 200 boeken over WO1 heb

In een grote boeken kast.....Net nieuw puh

De twee kasten rects zijn al mijn WO1 boeken met 5 WO2 boeken er tussen.

En die boeken die ik uit het vuur haal zijn toch zeker de boeken van Bean die reeks rode boeken rechts boven.
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Geen idee denk over de 500 zal ze ne keer moeten tellen
Quote:

voor het ogenblik in 5 kasten (3-op zolder- 1 in living ) en 1 rek (slaapkamer) een zo een beetje overal in huis
De 2 Illustrations van Grootvader
L’Album de la Guerre 14-19 deux tomes

En De Verdun van Pericard -

Ziehier 1/3 van mijn boekenkast in 2004
er zit nog telkens een rij erachter
Mijn vrouwtje lief heeft me begin dit jaar naar de zolder verbannen, Sad
moest kamer ruimen voor onze kleindochter als die komt logeren Laughing
en heb dus boven een nieuwe werk ruimte gemaakt, en zit daar eigenlijk zeer goed ,vrouwen hebben wel vaker gelijk Cool , maar
met als resultaat dat m'n boeken nog steeds niet gerankschikt zijn zoals ik dat wil , en ze zo een beetje overal in huis liggen ,
zal er hopelijk deze kerstvakantie wat tijd voorkunnen maken en ze mischien dan eens tellen ,
alhoewel ....telkens die iets of wat op orde komt gebeurt er weer iets die
me noodzaakt ze ergens anders te plaatsen .
Ben er nog niet uit desnoods moet ik rekken maken .
puke

@+
Patrick

Laatst aangepast door Patrick Mestdag op 26 Nov 2007 22:19, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Patrick ik zie zo al wat boeken die ik graag in mijn collectie wil opnemen Wink
Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

momenteel is het maar magertje bij mij puh ik ben dan ook maar beginnend wo1 lezer.

de boekenkast in minder gevulde dagen (we hadden pas opnieuw behangen en ik moest nog alles in orde steken) (let niet op de rommel puh )

hier mezelf vorig jaar (ik weet het debiele foto maar het was dan ook voor school) de boeken er eens uitgehaald en opgestapeld (ondertussen zijn daar al een stuk 10 wo1 titels bij gekomen (om maar te zwijgen van de 7 non-militair en 15 w02 titels puh)) :

mijn vader en grootvader lenen af en toe eens een boekje aan me om eens te lezen dus kwa aankoop komt dit goed in orde Wink

de boeken die ik uit de brand zou halen. nou mijn raam wijdopen en de hele handel eruit.

vriendelijke groet arneken
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Je non-militair zijn goedgekeurd hoor Smile

(Goodkind)

Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2007 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 26 Nov 2007 22:22 schreef:
Je non-militair zijn goedgekeurd hoor Smile

(Goodkind)

prachtige reeks ben net met nummer 10 bezig en er volledig aan verslingerd puh

ik ben wel beetje teleurgesteld over de kwaliteit van de foto zodat je de titels niet goed kunt zien maar kom.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
lancier

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2007 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

1. een stuk of 10 boeken, met mijn laatste aanwinst 'Assebroek 1914-1918 vier jaar Duitse bezetting van V. Degrande' . Shrapnel 2007.
En mijn twee mappen die ik zelf in elkaar steek. De ene map over het 4de Lansiersregiment tijdens de oorlog (kopie van boek Peteau, gescande fotos van grootvader, bewerkte stafkaarten 'de weg van het 4de escadron' eindoffensief 1918.....) De andere map voor mezelf met bewerkte info van het net over de battles vanaf 1916 tot 1918, data, legereenheden (liefst regimenten) en kaarten (trenchmapjes )
2. Momenteel ben ik aan het schommelen. Nog geen foto dus.
3. Als het alleen over WWO 1 gaat : De map van het 4de Lansiers , boek Nieuwpoort sektor 1917 , en het spoor van mijn grootvader die hij droeg tijdens zijn militaire dienst.
Cool

Gevallen voor Allen door Allen geprezen door 't vallen gerezen Hoog boven allen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlim

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2007 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn boekenkast is inmiddels te klein en begint het te begeven. Gelukkig weet ik wel waar alles ligt, zodat ik nooit lang hoef te zoeken...

Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 9:50    Onderwerp: Enkele sfeerfoto's van ten huize Vancoillie Reageer met quote

Zoals je kunt zien koop ik meer aan dan ik kan wegkrijgen in mijn kasten (ter info: de bananendozen zitten ook vol "Briel" (foto's, originele documenten, ...). Mijn huis staat vol, hoeveel boeken ik heb? Niet het minste idee, wellicht al meer dan 1.500, daarbij vermoed ik zo'n 600 Duitse eenheidsgeschiedenissen. Ik ben al lang gestopt met ze te tellen, ik hoop wel van alles ooit eens in een bestand te krijgen.
Moest ik maar drie boeken kunnen redden, ik denk dat ze me mogen binnen steken in Beernem dan... Ik zou me wel een eigen huis kunnen permitteren dan (gezien ik alles verzekerd heb).

love4history

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo jongens...

heb nog geen fotootjes om te plaatsen, maar ik heb al gelijkwaardige chaotische toestanden gezien hier van medeforummers... Embarassed
Een aansluitend vraagje: graag tips waar goede en/of goedkope en/of mooie boekenkasten te verkrijgen zijn...!! Smile

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Een aansluitend vraagje: graag tips waar goede en/of goedkope en/of mooie boekenkasten te verkrijgen zijn...!!

Dat is wel nodig...sommige kasten staan echt te kreunen onder het gewicht Neutral
Naar boven
love4history

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vooral die kasten van pifilsofimos staan me wel aan... kan je ons de "leverancier" laten weten?.. De kasten van AOK hebben inderdaad onder het gewicht te lijden lijkt me Smile Merlijn: ook een mooie kast maar ik voorzie nu reeds plaatsgebrek....

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 15:05    Onderwerp: over boeken en boekenkasten Reageer met quote

haha, bijzonder interessant is dit allemaal - jezus, de meesten van jullie lijken wel heel slordig om te gaan met hun boeken -

erger nog, de meeste kamers lijken wel aan renovatie toe - Wink

aan jan vancoillie : boeken van de Eerste Wereldoorlog in bananendozen bewaren, dat is toch heiligschennis. Maar ja, als je er 1500 hebt dan heb je wellicht geen keuze. Dan lijd je toch wel aan dezelfde ziekte als ik : je koopt meer boeken dan je ooit zal kunnen lezen. Als ik dood ga, zal ik meer ongelezen boeken hebben dan ik nu heb, want ik kan het tempo van mijn aankopen niet volgen. Het heeft te maken met een verslaving aan kopen, het ruiken aan een boek, het zien staan in een kast die volledig door glazen deuren is beschermd. Al mijn boeken staan gerankschikt per thema : vb. algemeen, slag van Passendale, vrouwen in WO 1, literatuur in WO 1, leven achter het front enz.

Ik heb ze eens snel geteld, en ik ben verrast hoe weinig ik er heb : iets van 340. Daarnaast heb ik wel nog 500 andere boeken, en de tijdschriften heb ik niet meegerekend. Verleden jaar kocht ik in Zuid-Afrika een 40-tal tijdschriften : ' The Great War - The standard history of th World Wide Conflict. (Wilson en Hammerton)

If you are interested in WWI then this weekly magazine, actually published during the war itself, makes a fascinating read. Each issue is packed with illustrations and information that was gathered by a team of war correspondents both at the front and at home. It features information on all the conflicts and also has some pictures and reports from behind the enemy lines. Reports from home include on a wide range of associated topics including information about armaments and the actions of government and armed forces leaders. The wealth of pictures, maps and back-ground detail in the series provides a valuable insight into how the War was fought.

Je kunt de 272 tijdschriften nu verkrijgen in een box met 10 CD's met teksten in PDF.

Daarnaast heb ik wel nog 80 videobanden van 4 uur met alleen maar WO-1 documentaires, een 20-tal dvd's en een aantal cassettebandjes met radioreportages over WO 1 uit de jaren 80. bv. een twee uur durende reportage over de slag van Passendale op de radio in 1987.

De moeilijkste vraag is : 'Wat zou je redden ?' Eén boek wellicht wel : 'The South African Forces in France' van John Buchan, een uitgave van 1920, met het handschrift van W. Thorburn, majoor en MC van de 2nde SAI, die vocht in Egypte in 15 en in Frankrijk (Delville wood) en na de oorlog in 1918-1922 betrokken was bij een geheime missie in Perzië-Mesopotamia.
Een vriend in Zuid-Afrika vond het in een antiquariaat in Durban, Zuid-Afrika. Het was het mooiste geschenk dat ik me kon indenken.

Als ik weet hoe ik foto's die in Word gescand zijn hier kan plaatsen, zorg ik voor een foto.

Ik wil nog boekenkasten zien !!!!!!

o ja, die boekenkasten van mij komen gewoon van Ikea. Een ideale compromis, als je over een beperkt budget beschikt. Ik had geluk dat met opzetstukken alles net tot tegen het plafond paste. De meeste mensen denken dat ik kasten heb op maatwerk.
Kostprijs : zo'n 35.000 oude Belgische frank. Een aanrader.
Naar boven
RJ

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Poef! Wat een boeken allemaal!

Vraag me dan altijd af of degene ze wel allemaal gelezen heeft / regelmatig gebruikt als naslag...

Wel mooi hoor! Dan ben ik nog maar een beginner. Heb vooral allround geschiedenisboeken staan, maar een stuk of 25 WO1's...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 16:59    Onderwerp: welk boek het dierbaarst ? Reageer met quote

hier een foto uit de eerste pagina van het boek uit 1920 'The South African Forces in France'
Naar boven
puck

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nou,waar blijf je Ernst Friedrich?????
Ben toch zo benieuwd naar jou boekenkasten.
yummie Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je een breedbeeld scherm? Cool

puck @ 28 Nov 2007 18:59 schreef:
Nou,waar blijf je Ernst Friedrich?????
Ben toch zo benieuwd naar jou boekenkasten.
yummie Wink

Old soldiers never die
Naar boven
Paddy

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 20:38    Onderwerp: Re: Enkele sfeerfoto's van ten huize Vancoillie Reageer met quote

AOK4 @ 28 Nov 2007 9:50 schreef:
(gezien ik alles verzekerd heb)]

Leg eens uit Jan????

PS. Ik woon sinds 3 maand samen met mijn vriendin (vrouwke) en toen ze de verzekering er van verwittigde dat haar "inboedel" in waarde gestegen was werd er nogal minachtend over gedaan Sad Sad Sad Sad

Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 21:30    Onderwerp: Re: Enkele sfeerfoto's van ten huize Vancoillie Reageer met quote

BWG @ 28 Nov 2007 20:38 schreef:
AOK4 @ 28 Nov 2007 9:50 schreef:
(gezien ik alles verzekerd heb)]

Leg eens uit Jan????

PS. Ik woon sinds 3 maand samen met mijn vriendin (vrouwke) en toen ze de verzekering er van verwittigde dat haar "inboedel" in waarde gestegen was werd er nogal minachtend over gedaan Sad Sad Sad Sad

Jup, ik betaal ieder jaar een aardige som voor een speciale verzekering voor mijn boeken en aanverwante zaken ivm 14-18.
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 Blij je boekenkast te mogen bekijken ,Bedankt
Zat er heimelijk op te wachten net als deze van Ernst trouwens speechless
of die van Regulus
want dat moet ook het een en het ander zijn .

Zou anderswel graag eens in willen willen snuisteren
alleen maar naar de prentjes kijken Jan Smile
we kunnen bv leesbezoekdagen organizeren ten huize van Laughing

En ah ja pifilsofimos, ik ga niet slordig om met mijn boeken ,
mischien slordig rankschikken ,das telkenmale een karwij ,
maar ik weet ze meestal zitten , en telkenmale ,
zoals ik al eerder vertelde ,
dat ik mijn boeken goed gerangschikt krijg ,
gebeurt er iets ten huize dat ik ze weder moet verplaatsen .
Nu hoop ik dat het dit maal wel de goede keer zal zijn.

Ah en het genoegen van de boekenkast van Oorlogsgraven te mogen
bekijken heb ik ook al mogen ervaren .

Smile

@+
Patrick
Naar boven
abn

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet zo'n voorstander van een rek, omdat er een paar oude boeken bijzitten die ik liever iets beschermder bewaar.

Van buiten gezien in perfecte orde :

Van binnen iets minder :

Een systeem zit er niet echt in. Ik schat een 80-tal boeken in dubbele rij, een stapel tijdschriften en een paar kaften met kopies en krantenknipsels. Mijn leggers staan blijkbaar ook 'onder stress'.

bert.
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 Jan ik zie dat je de volledige Reichsarchiv reeks bezit
proficiat want niet simpel ze allen volledig bijeen te krijgen .
persoonlijk bezit ik de eerste 10 delen .
vraagje hieromtrend
Hoeveel delen zijn er nu juist in totaal 13 of 14 ?
en deel 12 of 13 is er eentje over de Duitse spoorwegen
is die in een of in twee delen ?

@+
Patrick
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Vraag me dan altijd af of degene ze wel allemaal gelezen heeft / regelmatig gebruikt als naslag...

Jawel hoor RJ
Niet steeds alles gelezen ,
maar wel regelmatig gebruikt als naslag,
mijn boekenkast staat trouwent ten dienste van het forum
Dat heb ik al meermals bewezen ,
zoals het J'ai Vu topic met de vliegtuigen
doe ik wel verder als het werk wat luwt .
Zo laat ik mijn boekenkast werken ,
het moeilijkste is wel te kunnen onthouden ,
waar en in wat boek een foto of een gezocht artikel staat .

@+
Ptrick
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 6:02    Onderwerp: Reageer met quote

Patrick Mestdag @ 28 Nov 2007 22:11 schreef:

AOK4 Jan ik zie dat je de volledige Reichsarchiv reeks bezit
proficiat want niet simpel ze allen volledig bijeen te krijgen .
persoonlijk bezit ik de eerste 10 delen .
vraagje hieromtrend
Hoeveel delen zijn er nu juist in totaal 13 of 14 ?
en deel 12 of 13 is er eentje over de Duitse spoorwegen
is die in een of in twee delen ?

@+
Patrick

Er zijn er 14 genummerde delen, en ik heb slechts 12 delen (13 over 1917 en 14 over 1918 ontbreken). Ik heb wel Feldeisenbahnen 1 (2 is trouwens heel recent uitgegeven samen met deel 1 in herdruk) en Kriegsrüstung und Kriegswirtschaft Anlagen (daar ontbreekt nog het normale deel). Nu, de prijzen van de ontbrekende delen zijn mij te duur voor wat ze inhoudelijk bijbrengen. Al heb ik in vroeger tijden die delen wel nog kunnen kopen op eBay, maar dat toen niet gedaan...
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ah en het genoegen van de boekenkast van Oorlogsgraven te mogen bekijken heb ik ook al mogen ervaren .

Dat is wel wat zacht uitgedrukt Patrick,
boekenkasteel trekt er beter op!
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Aok4 heb steeds gedacht dat deel 13 en 14 nooit uitgekomen of uitgegeven zijn , heb daar ergens een uitleg over gelezen .
En ja die feldbahn delen zijn gewoonweg onbetaalbaar .
Bedankt om me te bevestigen dat die uit 2 delen bestaan .
gepost uit Egypte
(zit hier voor het werk hoor 23 graden en lekker briesje )

@+
Patrick
Naar boven
Walter

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Van "Der Weltkrieg 1914 bis 1918" zijn achttien delen verschenen. Men kan de lijst ervan nagaat in de "Deutschen Nationalbibliotheek", maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
1. Neem http://z3950gw.d-nb.de
2. Tik links op Deutschland
3. Tik op DNB (Deutschen Nationalbibliotheek)
4. Vul als zoekwoord in: Der Weltkrieg 1914 bis 1918 Reichsarchiv (het laatste woord ook invullen!)
5. Tik op de naam van deze reeks
6. Tik dan op "zugehörige Publikationen"
7. Van 1-10 en van 11-18: de lijst van de delen van de reeks
Naar boven
Ernst Friedrich
Gast

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Die twee delen 1917 en 1918 zijn daarom zo zeldzaam omdat ze nog in ik meen 1942 en 1944 zijn uitgebracht en niet in de boekhandel te koop zijn geweest, alleen voor intern ambtelijk gebruik dus.
Ze kosten 400 tot 600 euro's per stuk ALS je er al een tegenkomt.
Naar boven
Ernst Friedrich
Gast

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Oja nog wat.
De mythe van mijn boekenkast heb ik hoogst persoonlijk zelf in de wereld gezet.
Maar even hoogst persoonlijk breng ik hem nu weer om zeep.
Voor de veelvraten moet je vermoedelijk in de categorie Heijster, Andriessen, Johan R. zijn
(en er zijn nog van die zwijgzame historici).
Ook Yvonne komt niet met droge ogen langs een willekeurige boekenkraam.

Voor mij? Voor mij iedere ochtend na het krieken toch eerst wel even door het stof, nog voor het (stof) zuigen.
Da's de wet op de veroudering, onverbiddelijk: die eeuwige wet dat we stof zijn en datte we tot stof zullen wederkeren.
Daar mogen de jongeren met hun beginnende stofnestjes zich op verheugen.

En als er echt brand uitbreekt? Drie boeken? En dan even niet de fotoboeken van de kinderen?
1. Een boek van Malamud (wordt nog lastig kiezen)
2. Pieter Daens of de Kapellekensbaan van Boon
3. Celine, Reis naar het einde van de nacht, of toch Graves, Goodbye to all that.

Bij mij zit het in het hoofd. Enne ik heb een piepklein studeerkamertje en dat is gewoon volgeboekt.
Ik heb mijn grenzen bereikt. Dus.
Naar boven
vlim

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ouch, bij brand veiligstellen?

Er zit redelijk zeldzaam materiaal tussen, maar het boek wat absoluut veilig gesteld wordt is 'My Life' van Sir Hiram Stevens Maxim uit 1916. Dat boek is door zijn broer, Hudson Maxim, met potlood van behoorlijk kritisch commentaar voorzien en dat maakt het redelijk uniek.

Verder de map met foto's en brieven uit het DWM en Mauser verleden, met onder andere bedrijfscorrespondentie uit de periode 1904 - 1998.
Naar boven
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Walter @ 29 Nov 2007 18:09 schreef:
Van "Der Weltkrieg 1914 bis 1918" zijn achttien delen verschenen. Men kan de lijst ervan nagaat in de "Deutschen Nationalbibliotheek", maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
1. Neem http://z3950gw.d-nb.de
2. Tik links op Deutschland
3. Tik op DNB (Deutschen Nationalbibliotheek)
4. Vul als zoekwoord in: Der Weltkrieg 1914 bis 1918 Reichsarchiv (het laatste woord ook invullen!)
5. Tik op de naam van deze reeks
6. Tik dan op "zugehörige Publikationen"
7. Van 1-10 en van 11-18: de lijst van de delen van de reeks

Je kan ook gewoon in "de wiki" van je eigen forum kijken natuurlijk:

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/index.php/Het_einde_van_de_Eerste_Wereldoorlog

Lees ook eens wat in de wiki zou ik zeggen...

mvg, Wim
Naar boven
Ernst Friedrich
Gast

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Wim, nieuwsgierige vraag: jij hebt die twee 13 en 14?
Jij geeft trouwens 1956 als verschijningsjaar. Betekent dit dat er een tweede druk gemaakt is?
De officiele verschijningsjaren liggen namelijk in WOII (is trouwens na te zien in de Katalog Deutsche nationalbibliothek).

Mehrteiliges Werk: Der Weltkrieg 1914 bis 1918 . - Berlin : Mittler
Teil: Bd. 13., Die Kriegführung im Sommer und Herbst 1917 : Die Ereignisse ausserhalb der Westfront bis November 1918
Erscheinungsjahr: 1942
Umfang/Format: XVI, 483 S. + Mit 30 Beil., davon 26 Kt. u. Skizzen
Naar boven
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ernst Friedrich @ 30 Nov 2007 12:13 schreef:
Wim, nieuwsgierige vraag: jij hebt die twee 13 en 14?
Jij geeft trouwens 1956 als verschijningsjaar. Betekent dit dat er een tweede druk gemaakt is?
De officiele verschijningsjaren liggen namelijk in WOII (is trouwens na te zien in de Katalog Deutsche nationalbibliothek).

Mehrteiliges Werk: Der Weltkrieg 1914 bis 1918 . - Berlin : Mittler
Teil: Bd. 13., Die Kriegführung im Sommer und Herbst 1917 : Die Ereignisse ausserhalb der Westfront bis November 1918
Erscheinungsjahr: 1942
Umfang/Format: XVI, 483 S. + Mit 30 Beil., davon 26 Kt. u. Skizzen

Die edities van '56 zijn facsimile's van de uitgaven van '42/44. Ik heb ze zelf niet, maar af en toe kom je nog wel eens een ex. op zvab.com tegen. Over bedoelde reeks is trouwens een aardig boek verschenen: Markus Pöhlmann: Kriegsgeschichte und Geschichtspolitik: Der Erste Weltkrieg. Die amtliche deutsche Militärgeschichtsschreibung 1914-1956; wellicht bekend.

mvg, Wim
Naar boven
Ernst Friedrich
Gast

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je.
En jouw drie brandboeken?
Naar boven
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

He Peter, je doet erg bescheiden over je boeken verzameling.
Je bent nu eenmaal een bescheiden mens.
Maar je kunt toch wel een paar foto's plaatsen van je studeer kamer? Wink
Is toch een mooi beeld denk ik.

Old soldiers never die
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2007 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mis nog heeeeeeeeeeeel veel kasten Wink

Naar boven
Jonas

BerichtGeplaatst: 05 Dec 2007 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk heb ik een kleine collectie over wo1. zo'n 45boeken.Tegenover mijn 200 boeken en tijdschriften over wo2. Smile Maar deze wo1 collectie zal nog wel uitbreiden.Oja ik moest nog Richard feliciteren met zijn uitstekende boek "krieg" die ik mijn vader heb laten lezen.Hij is nu een echte fan.

And the soldiers how they die,
And the ladies loudly cry,

We died in hell,they called it Passchendaele.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 05 Dec 2007 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Te gekke kamer Jonas. En bedankt voor je vriendelijke woorden!
Naar boven
Jonas

BerichtGeplaatst: 05 Dec 2007 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Deze moest er nog bij de zijkant.2 IKEA rekken naast elkaar.Momenteel weer wat verandert met wat medisch materiaal(wo2:badjas,pyama,...)Zal later in men verzameltopic nieuwe foto's plaatsen maar dat is voor na de examens. Smile

en Richard jij ook bedankt voor je compliment.en graag gedaan. Wink

And the soldiers how they die,
And the ladies loudly cry,

We died in hell,they called it Passchendaele.
Naar boven
jurggie

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2007 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zie ik goed dat je helmen van de britten, amerikanen, Fransen en Duiters hebt?
Enkel die van het Belgisch leger ontbreekt nog dan puh

Mooie collectie boeken ook trouwens.
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Dec 2007 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is heel wat Jonas, en welke zou je meenemen als er iets zou gebeuren?

Naar boven
Gefreiter Jamme

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2008 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

-> Vijf boeken en 1 strip, ik heb hier wss de minst aantal zeker?

-> In een boekenrek uiteraard

-> Awelja, doordat er maar 5 zijn, kan ze dan meteen alle 5 meepakken eh Wink

fotookes

Sorry voor de te grote foto's

gr. jamie

Edit: Foto verkleind, Emiel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Paddy

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2008 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn "Bijbels" Journal Militaire Officiel 1836-1939. Inhoud: alle mogelijke wetten, reglementen, veranderingen etc binnen het Belgische leger. Sommige moeten hiervoor speciaal naar de bib van het Legermuseum te Brussel, ik heb ze in de kast staan Very Happy . Vooral 1913-1920 zijn superinteressant.
Ooit gekocht op Yezzzz voor 100 (honderd Very Happy ) € verzending inbegrepen Smile
Jammer genoeg mis ik er nog een paar
http://users.pandora.be/ABL1914/gezocht.htm

Edit: Foto's verkleind, Emiel

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: