Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Insonzo 2007

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koos24

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 7:46    Onderwerp: Insonzo 2007 Reageer met quote

Vandaag vertrek ik richting Insonzo, via foto's op het forum kwam ik op het idee.
Mijn dank gaat uit naar Mario, die mij heeft voorzien van tips over de route, een reisgids en een camping.
Over een dag of 10 ben ik terug en zal de foto hier plaatsen.

Tot dan smoes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roma

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta reeds te popelen om je reisverslag te lezen en foto's te bewonderen.
Behouden reis gewenst en doe ze ginder de groeten. Wink
Naar boven
Mario

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

idem Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
koos24

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2007 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie Smile

Zit nu in de bibliotheek van Kobarid.
Foto's volgen vanuit Nederland als ik terug ben, geloof nooit dat ze het goedvinden als ik draden aan hun pc knutsel hier Smile
Naar boven
ironmarc

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2007 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

have a nice trip!
koos24

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 16:36    Onderwerp: morgen nog Reageer met quote

Heb heel veel gezien en beklommen, vooral de Na Robu (boven fort Hermann) was een taaie Smile

Vandaag iets anders gedaan, een veldhospitaal van de Tito patrizanen bezocht. De Duitsers hebben daar in WO 2 jaren naar gezocht maar niet gevonden. Logisch als je ziet hoe het verstopt ligt, vanaf de weg (na de oorlog aangelegd) nog ruim een uur over kronkelpaadjes de bergen in.

Morgen nog wat dingen bezoeken / beklimmen waaronder, op aanraden van Mario, de Mengore.
Daarna richting Berlijn om als afsluiting van de vakantie nog 2 slagen van WO 2 te bezoeken.

Jullie zien de foto's eind volgende week puh
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 17:16    Onderwerp: Re: morgen nog Reageer met quote

Ik wacht vol ongeduld op foto's. yummie
koos24 @ 03 Aug 2007 17:36 schreef:
...Morgen nog wat dingen bezoeken / beklimmen waaronder, op aanraden van Mario, de Mengore...

De Mengore is zeker de moeite waard. Een kleine kuitenbijter, maar toch vlot doenbaar.
Enjoy.

Bob
Naar boven
koos24

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 18:23    Onderwerp: Re: morgen nog Reageer met quote

Roma @ 03 Aug 2007 18:16 schreef:
Ik wacht vol ongeduld op foto's. yummie
koos24 @ 03 Aug 2007 17:36 schreef:
...Morgen nog wat dingen bezoeken / beklimmen waaronder, op aanraden van Mario, de Mengore...

De Mengore is zeker de moeite waard. Een kleine kuitenbijter, maar toch vlot doenbaar.
Enjoy.

Bob

Mengore was een aanrader, ben daarna nog een prive collectie gaan bekijken in ............... (ben naam ff kwijt) echt een topper.
Man had die morgen nog diverse items gevonden in de omgeving.
Foto´s volgen vanuit Nederland.

Zit nu in Regensburg, ga morgen naar Berlijn, nog wat WO 2 bezoeken en dan richting mams & kids die zich altijd afvragen waarom paps zulke rare dingen doet in zijn vrije tijd Very Happy
Naar boven
ironmarc

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2007 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt als een erg mooie vakantie, ben benieuwd naar de foto's Wink
etappe gent

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2007 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik in 89/90 in monfalcone op reis was, dan heb ik redipuglia bezocht. Je ziet het liggen naast de snelweg.

Aan de overkant van de snelweg ligt de Colle S. Elia . Daarop staat een monument en de site is bezaaid met artilleriestukken. Als ik een omtrekkende beweging maakte rond de heuvel, was aan de achterzijde een stuk bos. Daar lagen de loopgraven er nog bij zoals ze achtergelaten waren. Ze waren opgetrokken in steen, er was een "fire-step" , de kijk-of schietgaten zaten nog boven de borstwering en hier en daar op buikhoogte zaten gepréfabriceerde dozen om bv munitie in te leggen.

In de velden naast het museum, heb ik 2 handen vol met it/oost lege hulzen, knopen en meestal ijzeren gespen van equipement gevonden.
Leuk; maar dorstig in dat klimaat.

Als ik rond reed, richting yoegoslavie nog het muzeum in gorizia, het oslavia S Michele bezocht. Museum spijtig toe. Hier en daar zag ik grote granaten staan voor een boerderij.
Eveneens een klein oostenrijks kerkhof dat ik per toeval ontdekte via een wegwijzer. Het was 1km van een dorp. Als we geen wegwijzers meer zagen, vroegen we de weg en de italiaan die al 70 jaar in het dorp woonde wist het kerkhof niet zijn. Confused
Uiteindelijk toch gevonden en het was zoals in 18 achtergelaten. Vol met oude oorlogse stenen.
Leuke vakantie met mijn toenmalig nieuw lief en nu de moeder van mijn 4 Evil kinderen.
Naar boven
koos24

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

etappe gent @ 06 Aug 2007 16:54 schreef:
Als ik in 89/90 in monfalcone op reis was, dan heb ik redipuglia bezocht. Je ziet het liggen naast de snelweg.

Aan de overkant van de snelweg ligt de Colle S. Elia . Daarop staat een monument en de site is bezaaid met artilleriestukken. Als ik een omtrekkende beweging maakte rond de heuvel, was aan de achterzijde een stuk bos. Daar lagen de loopgraven er nog bij zoals ze achtergelaten waren. Ze waren opgetrokken in steen, er was een "fire-step" , de kijk-of schietgaten zaten nog boven de borstwering en hier en daar op buikhoogte zaten gepréfabriceerde dozen om bv munitie in te leggen.
.

Waar ligt dat? Misschien iets voor een volgende trip Smile

Zit nu in Berlijn, heb kamp Sachsenhaussen bezocht, Seelowe hoogten en diverse begraafplaatsen.
Ik wist helemaal niet dat in de tijd van de DDR het herdenken van Duitse gevallenen verboden was.
Een man op de begraafplaats vertelde dat, alles moest staan in het teken van de Russische overwinning, pas na 1990 mochten ze monumenten plaatsen voor hun eigen doden.
Naar boven
etappe gent

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zoek Monfalcone op aan de kust. Niet ver van trieste ( waar ook enkele zaken van wo1 te zien zijn)

Op mijn oude doc zou de snelweg S.S.305 heten.

De naam is Redipuglia . ( kerkhof met 40000 gekende gesneuvelden. Duc d'aosta is volgens zijn wil in 1931 gelegd bij zijn soldaten en ligt bovenaan .

Ik dacht ongeveer een 10 tot 20km boven Monfalcone landinwaarts net naast de snelweg. De immense begraafplaats ligt langs de ene kant van de snelweg( boven de begraafplaats zijn ook linies) .

De heuvel aan de overkant heeft een museum en de heuvel op zich is een monument.

Er is nog een oostenrijks kerkhof op 1 km van redipuglia in Fogliano. Ik dacht op de weg van Ronchi naar Fogliano . Er liggen 14550 oost/hong.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: