Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Ramp vermeden!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
love4history

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 14:55    Onderwerp: Ramp vermeden! Reageer met quote

3 medailles (gegraveerd op naam van 18311 PTE S BRIERLEY YORK REG.) werden AFZONDERLIJK Mad te koop aangeboden op eBAY.
En weet je wat.... ik heb de groep gered onschuld door ze te kopen. Goed hé! Nee, ernstig, zouden ze toch moeten fusilleren , die mensen die op deze manier groepen uit elkaar trekken! puke

Enfin, was niet goedkoop maar hier zijn ze dus m'n schatjes: (ja ik weet dat de linten niet overeenstemmen, ik wissel ze wel om zodra ze aankomen)

Pte Brierley,Salomon duikt op in de MIC bij het 6th Yorkshire Rgt maar wel met rgt nr 18811 ipv 18311. Gezien de overeenkomst van familienaam, initiaal, rang en de quasi gelijkenis van de nummers zal dit waarschijnlijk een verkeerde input zijn in de database? Daarvoor (of was het daarna?) was Pte Brierley by het York and Lancasterregiment met nummer 34458

Ik duik dus zeker in het York Rgt voor wat research. Weet er iemand meer over dit regemint? Alle hulp en tips zijn welkom hoor!

Signed by One happy camper

Oh ja, betekent ook meteen dat ik één single vic te koop heb en één duo vic/BWM. Beide met kopie van de MIC. Als er interesse is graag een PMetje of een mail (na het redden van deze groep moet ik immers ook nog mijn kwartaalbudget weten te redden he...he....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 15:03    Onderwerp: Re: Ramp vermeden! Reageer met quote

love4history @ 17 Okt 2006 15:55 schreef:

En weet je wat.... ik heb de groep gered onschuld door ze te kopen. Goed hé! Nee, ernstig, zouden ze toch moeten fusilleren , die mensen die op deze manier groepen uit elkaar trekken! puke

Fusilleren gaat me wat ver persoonlijk maar een nobele daad van je, dat opkopen. Ik irriteer me mateloos aan lieden die collecties brieven uit elkaar halen of foto's uit boeken scheuren om zo wat meer geld te verdienen.
Naar boven
love4history

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hauptmann,

Ja, dat is nog zo'n voorbeeld... de fotoloten... halen ze er de twee of drie foto's met een spectaculair beeld uit om er bij losse verkoop een hogere prijs voor te krijgen... en dan krijg je een overschotje aan losse foto's met niet beschreven en quasi-onidentifeerbare kiekjes van de een of andere veteraan. Terwijl je bij een volledige verzameling het toch wat eenvoudiger is om de herkomst (eenheid van de fotograaf) te weten te komen en door het bestuderen van de regimentsgeschiedenis/velddagboeken de opeenvolging van de foto's in meer of mindere mate kan reconstrueren en invullen waar de foto kan genomen zijn en wanneer. En eens ze uit elkaar gehaald zijn krijg je ze NOOIT meer samen.... kaputt... voorgoed... Sad
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens.
Zie dit topic dat het ook eens weer goed kan komen.

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=6285
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 17:32    Onderwerp: Re: Ramp vermeden! Reageer met quote

love4history @ 17 Okt 2006 15:55 schreef:
...En weet je wat.... ik heb de groep gered onschuld door ze te kopen. ...)

Een zeer nobele maar waarschijnlijk toch prijzige daad. Wink
Naar boven
love4history

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2006 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

He...he.... ja hé.

Ik was al een tijdje op zoek naar een trio. De verkoper heeft hier volgens mij wel een fout gemaakt want Britse groepen halen altijd een hogere prijs dan de medailles los apart. Ik liep wel het risico dat ik één of meerdere medailles uiteindelijk niet won en daardoor in feite teveel zou betaald hebben voor een single medaille. Maar zoals het uitdraaide heb ik een vrij lage prijs betaald.

En wat die prijs betreft: ik compenseer inwendig met het idee dat ik nu ik een triootje heb een 3-tal medailles (een single Vic en een Duo Vic/BWM) uit de verzameling kan laten gaan.... en bovendien adverteer ik mijn "overwinning" ook niet aan mijn eega Wink
Naar boven
Samuel

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2007 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer nobele daad Love4history! Laughing
Ze zouden je een medaille moeten geven...
Adrian

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2007 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Lullig van die verkoper, maar een nobele daad van uwentwege.
Overigens is het een mooie aanwinst.
Proficiat.
Naar boven
ironmarc

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2007 1:26    Onderwerp: Reageer met quote

mooie daad en gefeliciteerd met de mooie aanwinsten Wink
love4history

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2007 7:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt,
Jammer genoeg loopt het niet altijd zo goed af... als de groep te groot is kan je onmogelijk op alles gaan overbieden om hem toch maar samen te houden.... zo heb ik afgelopen maand twee hele mooie Belgische groepen moeten laten "versplinteren"... heel frustrerend vind ik dat! ... van ééntje heb ik een klein stukje weten te redden en samen te houden... zie mijn post over de Servische dapperheidsmedaille in deze thread...
Lijkt me dat het binnen x aantal jaren heel moeilijk gaat worden om nog originele Belgische groepen te vinden.... vroeger kwamen die op de (rommel)markt via erfgenamen van de ontvangers en waren ze meestal nog samen.... nu komen ze op de markt via eBay en semi-professionele verkopers die perfect weten dat de medailles apart hogere prijzen kunnen halen... Crying or Very sad
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Door het doorzoeken van topics voor vragen in de quiz kwam ik deze topic tegen.

Iets meer dan een jaar geleden werden op Marktplaats ook afzonderlijk van elkaar zo'n set medailles van één persoon te koop aangeboden. Mad Verschillende mensen waren in de verschillende medailles geïnteresseerd en de set was gegarandeerd uiteen gevallen. Dat wilde ik niet laten gebeuren! Gelukkig was het voor mij op dat moment mogelijk om de set te kopen en dus bij elkaar te houden.
Toen ik hem binnen had heb ik bij een Ebay-kennis een speciaal doosje, gemaakt voor zulke sets, gekocht en daarin heb ik de set nu mooi bij elkaar zitten. Deze set blijft bij elkaar! Very Happy

Greetz, Margreet Cool
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dit topic nu ook voor het eerst, Margreet. Wat mij betreft verdienen jij en L4H beide jullie eigen medailleset! helmpompom

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: