Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michiel01
|
Geplaatst: 17 Feb 2007 17:07 Onderwerp: Mijn bescheiden verzameling |
|
|
Ik vond het tijd om maar eens iets van mijn WO-1 collectie met anderen te delen. Het is niet bijster veel daar mijn prio's voornamelijk bij mijn WO-2 collectie liggen. Maar je moet toch ergens beginnen, dus ziehier:
Uit het interbellum:
Verder bezit ik ook nog enkele Duitse Butcher bajonetten, waarvan 1 nette bodemvondst en 1 die in WO-2 doorgebruikt is. Ook heb ik nog diverse documenten, militairpassen, soldbuchen, onderscheidingen en foto's.
Mijn ambities liggen qua WO-1 in de aanschaf van een US jasje met helm en een Duitse Pickelhaube......( ben hard opzoek naar boeken en referentie materiaal,dus als je een titel of site weet Let me know!!)
Ik hoop dat jullie het wat vinden,
Mvg,
Michiel |
|
Naar boven |
|
 |
rikkepie
|
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 17 Feb 2007 19:26 Onderwerp: |
|
|
bedankt!
zaten wel wat bekende site's tussen maar ook wat onbekende.
Ik ben voornamelijk opzoek naar referentiemateriaal voor de pickelhaube en US uniformen.
Michiel |
|
Naar boven |
|
 |
Adrian
|
|
Naar boven |
|
 |
ZEN.45

|
|
Naar boven |
|
 |
Mart
|
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 13 Mrt 2007 18:52 Onderwerp: |
|
|
Om terug te komen op een vraag die door de storing weggevallen is; het eerste stuk is een kriegs chronik, een beschrijving van slagen waaraan betrokkene heeft deelgenomen. Tevens staan de aan hem verleende onderscheidingen erop benoemd.
In de afgelopen periode is m'n collectie wo-1 aan het groeien..... dus ZEN.45 misschien ga je wel gelijk krijgen....
Ik zal later wat foto's bijvoegen maar hier vast een klein aantal foto's:
De bajonet en het lijstje met de twee kaarten heb ik al langer in mijn bezit. Ik ga me wat meer op WO-1 richten daarom al wat uitrustingstukken aangeschaft. Er zit iig. een paar patroontasjes een veldfles etensblik en een rugzak aan te komen.
Michiel
ps. bedankt voor de reply's.
Ik heb ondertussen "Imperial German field uniforms and equipment 1907-1918" (beide delen) in m'n bezit erbij als referentie materiaal. |
|
Naar boven |
|
 |
ironmarc
|
Geplaatst: 14 Mrt 2007 11:58 Onderwerp: |
|
|
nice Michiel, keep it up! |
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
|
Naar boven |
|
 |
Mart
|
Geplaatst: 07 Aug 2007 12:25 Onderwerp: |
|
|
Heel mooi Michiel! Heb je ook nog een foto van het masker? |
|
Naar boven |
|
 |
ironmarc
|
Geplaatst: 07 Aug 2007 12:42 Onderwerp: |
|
|
Erg mooi Michiel! _________________ "I'm not only the greatest, I'm the double greatest. Not only do I knock em out, I pick the round!!" Muhammad Ali |
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 13 Aug 2007 16:46 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor de reacties!
Hier enkele foto's van het masker. Aangezien het masker nogal teer is en het rubber (?) aan de binnenzijde afbrokkelde wilde ik het masker niet teveel stress bezorgen en in nog meer houdingen dwingen voor meer foto's.
Michiel |
|
Naar boven |
|
 |
patten
|
Geplaatst: 13 Aug 2007 19:39 Onderwerp: |
|
|
prachtige verzameling heb je daar al makker doe zo verder net als al de rest hier van de verzamelaars zal je collectie groeien en groeien _________________ patrick vancoillie
laat ons de belgische gesneuvelde soldaten nooit vergeten wat er ook moge gebeuren...... diksmuide...merkem....nieuwpoort ..... de ijzer !!! |
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 15 Aug 2007 21:56 Onderwerp: |
|
|
Dank u!
Mijn Grote oorlog collectie is eigenlijk een kleine sidekick van de collectie die ik er van de Tweede Wereldoorlog op na houd.
Echter zijn er gewoon enkele items die ik te mooi vind om niet te hebben, het jasje was daar 1 van. Waarschijnlijk zal de rest ook wel volgen......
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de Grote Oorlog interessanter vind dan de 2e wereldoorlog. De 2 wereldoorlog lijkt veel te veel op het huidige optreden in tegenstelling tot de loopgravenoorlog die in 14-18 woedde..... en dat maakt me nieuwsgierig  |
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 13 Aug 2009 11:44 Onderwerp: |
|
|
Er is alweer wat tijd verstreken sinds mijn vorige post. Ik heb nog een aantal wo-1 zaken aangekocht. Hier een kleine blik op de huidige stand van zaken.
26th Inf division doughboy
6th inf division doughboy
Beide sets zijn op naam en met wat documentatie.
Nog wat losse overige items (m.u.v. het croix de geure koord)
 |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 16 Jun 2013 14:16 Onderwerp: |
|
|
mijn interesse voor Wo1 is in de jaren niet toegenomen, in de afgelopen jaren heb ik werkelijk wat artikelen voor m'n Eerste Wereldoorlog verzameling aangeschaft. (alle posts hiervoor doen niet meer geheel ter zaken).
(jasje is iets ouder dan wo1, 1887)
Het enige stuk uit een omvangrijke collectie van een China vaarder, helaas heb ik alleen dit stuk kunnen kopen. Moet er nog eens effort in steken voor wat onderzoek.
 |
|
Naar boven |
|
 |
nicurb
|
Geplaatst: 16 Jun 2013 17:18 Onderwerp: |
|
|
Een prachtige collectie, zeer mooi en bedankt om ons dit te laten zien.
mvgr
Urbain  _________________ Alles is welkom |
|
Naar boven |
|
 |
stuka f

|
Geplaatst: 16 Jun 2013 18:14 Onderwerp: |
|
|
Knap!
|< |
|
Naar boven |
|
 |
michiel01
|
Geplaatst: 17 Jun 2013 16:08 Onderwerp: |
|
|
dank u!
Dit is er overigens van m'n EM US Doughboy geworden:
hier nog wat van mijn wo1 emblemen e.a, samen met de nodige andere spullen uit andere oorlogen.
verder omring ik mij graag met dit soort afbeeldingen, nog altijd goed te krijgen in Duitsland, in diverse varianten en designs. Helaas begint de vrije muuroppervlakte te slinken.
 |
|
Naar boven |
|
 |
|