Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Stel jezelf eens voor
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen voorsteltopic Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A Duck

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2006 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen Welkom!

Is het een vliegtuig? Is het superman?
Nee, het is A Duck.
"In oorlog wordt geschiedenis geschreven, in vrede wordt deze slechts opgetekend."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
abn

BerichtGeplaatst: 03 Mei 2006 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ben al een tijdje aanwezig op het forum, maar het was er nog niet van gekomen om mij voor te stellen. Bij deze dus: bert, aanwezig sinds 1977, beroepshalve bezig met milieu (bodem meer bepaald), geen idee waar mijn interesse voor de Grote Oorlog vandaan komt.

Ik ben vooral geďnteresseerd in wat zich in 1914 in België afspeelde, al moet ik toegeven dat er er nog veel werk is voor ik mij een "kenner" zal kunnen noemen. Daarnaast kijk ik ook rond naar vergeten gedenkplaten, gebouwen die een rol speelden, ... : zaken waar veel mensen aan voorbijgaan zonder te beseffen welke geschiedenis er achter steekt. Ik zal hier ter zijner tijd wel enkele voorbeelden van posten.

Een goed jaar terug heb ik ontdekt dat een van mijn voorvaderen als korporaal bij het 12de linie sneuvelde bij het bevrijdingsoffensief in 1918. Jammer genoeg is zijn dossier verloren en kan ik zijn loopbaan niet meer achterhalen ... En zijn (en mijn) naam blijkt ook nog eens fout gespeld te staan op de grafzerk in Houthulst Yvonne blik

bert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Otto Liman Von Sanders

BerichtGeplaatst: 09 Mei 2006 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hi there Dutch folks! Even voorstellen, ik ben Otto Liman. Geboren in Frankfurt, Deutschland. Toen ik drie jaar was zijn mein ouders geëmigreerd naar Nederlande. Ik heb een Duitse vader en een Turks/Mongools moeder. Ik ben genoemd naar de legendarische Duitse generaal Otto Liman Von Sanders. Geschiedenis is mein grootste hobby.

Enkele favoriete historische gebeurtenissen:
Gallipoli, Turkse revolutie, Franse revolutie, WO I, WO II, Viëtnam oorlog, Amerikaanse burgeroorlog, Russische revolutie, de reformatie (hervorming) onder leiding van Maarten Luther (r.i.p.), Cubaanse Revolutie, Industriële Revolutie, Bataafse Revolutie.

Enkele favoriete historische figuren:
Piet Hein, Otto Liman Von Sanders, Otto von Bismarck, Maarten Luther, Bronsart von Schellendorf, Baron Hans Von Wangenheim, Mustafa Kemal Atatürk, Napoleon Bonaparte, Süleyman The Magnificent, Nero, Vladimir Oeljanov (Lenin), Fidel Castro, Che Guevara.

Enkele favoriete romans:
* The Guns of Navarone / Alistair MacLean
* King Suckerman / George Pelecanos
* A Judgement in Stone / Ruth Rendell
* Bright Lights, Big City / Jay McInerney
* Baudolino / Umberto Eco
* Bougainville / F. Springer
* De donkere kamer van Damokles / Willem Frederik Hermans
* Bezonken rood / Jeroen Brouwes

Enkele favoriete historische/informatieve boeken:
* Of Paradise and Power / Robert Kagan
* Diplomacy / Henry Kissinger
* The Balkan Wars / Andre Gerolymatos
* The End of EurAsia / Dmitri Trenin
* The Case for Democracy / Nathan Sharansky
* 11 September / Noam Chomsky

Enkele favoriete films:
* The Wild Bunch / Sam Peckinpah
* Touch Of Evil / Orson Welles
* Apocalypse Now / Francis Ford Coppola
* Ran / Akira Kurosawa
* Idi I Smotri / Elem Klimov
* The Shining / Stanley Kubrick
* Midnight Cowboy / John Schlesinger
* The Big Lebowski / Joel Coen
* Tokyo Monogatari / Yasujiro Ozu
* La Dolce Vita / Federico Fellini
* Rocco e i Suoi Fratelli / Luchino Visconti
* Kaos / Paolo Taviani
* Karakter / Mike Van Diem
* Kurz Und Schmerzlos / Fatih Akin
* Das Boot / Wolfgang Petersen
* Das Kabinett des Doktor Caligari / Robert Wiene
* Der Himmel über Berlin / Wim Wenders
* Angst Essen Seele Auf / Rainer Werner Fassbinder
* Die Geschichte vom Weinenden Kamel / Luigi Falorni
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2006 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Otto Smile

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Marco

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2006 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben Marco, 34 jaar, woonachtig in omg. Rotterdam. Enkele jaren geleden werd mijn interesse voor WO1 gewekt na een boek van dhr. Andriessen over Verdun gelezen te hebben. Tot die tijd was ik voornamelijk met WO2 bezig. Na dat boek zijn jaarlijks trips gevolgd naar Verdun, de omgeving van de Somme en Ieper. Onlangs voor de tweede maal Verdun bezocht. Verder bestel en lees ik regelmatig nieuwe boeken. Ik ben geen kenner, maar weet enkel ongeveer het verloop van de strijd, de bijbehorende namen en plaatsen enz. Het gaat mij vooral ook om de (on)menselijke kant, welke zijn weerga niet kent in de moderne wereldgeschiedenis. En dat het zich zo vlakbij heeft afgespeeld..
De meeste mensen zijn deze tragedie zo goed als vergeten, overschaduwd als ze is door de tweede grote oorlog. Toch is WO1 in sommige opzichten vele malen dramatischer te noemen, en de vooral jonge mensen die voorgoed weggevaagd zijn in die periode, zijn gestorven voor geen enkel nobel doel. Het 'join now, there's room for you!' op de enthousiaste affiches uit die tijd leidde onwetende eerlijke jongens rechtstreeks de dood in. De geschiedenis van de beschaafde landen is er soms een van pure verbijstering. Het is voor iedereen goed om hier soms aan herinnert te worden, om de waan van de dag enigszins te kunnen relativeren. Daarom moet de herinnering altijd levend gehouden worden.
Naar boven
poele

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2006 11:06    Onderwerp: mezelf ff voorstellen Reageer met quote

Ik ben dus Philippe en ben nog net geen 38 jr. Ik ben afkomstig van Heule (Kortrijk). Mijn interesse voor WOI en WOII is er al van ongeveer mijn veertiende. Toen reden we al tijdens de zomervakantie richting Zonnebeke met de fiets om er de kerkhoven te bezichtigen en de overgebleven bunkers. Ik heb toen een keer 2 bommen gevonden langs de kant van de weg en heb die toen meegenomen naar huis op de fiets wat niet zo leuk was toen ik thuis kwam ermee. Die hebben we dan met de auto op dezelfde plek gaan terugleggen. In de loop der jaren heb ik dus wel al enkele andere spulletjes verzameld van de 2 WO. Ik ben al die jaren al gefascineerd geweest met wat zoal nog in de grond steekt. Als er een dokumentaire op tv is, moet iedereen bij ons dan ook stil zijn dat ik kan volgen. Ik heb 2 weken geleden gemailt met Frans om eens te mogen gaan kijken in het weekend als ze opgravingen doen maar ben er helaas nog niet geraakt omdat mijn andere hobby mij er weghoudt en dat is minivoetbal maar zodra de tijd ervoor is, ga ik zeker eens kijken met het fototoestel mee en misschien in de toekomst wel met de spade... wie weet

vele groeten nog aan alle kameraadgeinteresseerden Rolling Eyes
Naar boven
Zandhaas

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2006 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn naam is Marcel Hoff en ben nu nog 41 jaar en kom uit Den Haag.
Ik was bijna mijn hele leven geintersseerd in WWII, maar dat is de laatste jaren veranderd naar WWI.
Ik ben zelf pas 1 keer naar Ieper geweest en wil vaker terug komen hier naar toe. Mijn interesse gaan vooral uit naar mensen die gesneuveld zijn en de zelfde achternaam hebben als die van mij, je moet immers ergens beginnen.
Heb zelf al verschillene boeken gelezen over WWI, speciaal die van Lyn McDonald.
Ik hoop hier meer informatie te krijgen over WWI zeker met betrekking tot leesvoer.

Laatst aangepast door Zandhaas op 21 Mei 2006 15:07, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
SNORKEL

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2006 15:04    Onderwerp: even voorstellen? Reageer met quote

't zal eens tijd worden mij even voor te stellen, ben Valčre en woon in het Belgische Aalsterse (Welle) mijn intresse voor de Eerste Wereldoorlog is ontstaan door brieven die ik gekregen heb geschreven door een militair tijdens deze oorlog.
ik heb die in boekvorm omgezet maar nog niet uitgegeven!(misschien komt dat nog)
mijn grootvader was vrijwilliger gedurende WO1 en hij vertelde daar regelmatig over. Helaas is hij al overleden!
de intresse groeide verder en enkele bezoeken aan begraafplaatsen, het museum te Ieper en Brussel wakkerde die belangstelling verder aan. Opzoekingen in archieven meestal in het Brussels Museum, maar vooral het verzamelen van foto's, krantenknipsels en dergelijke over WO1 hebben mijn belangstelling. Helaas is er soms veel vertaalwerk bij en zo taalkundig ben ik niet! Het is belangrijk tekst en uitleg te geven bij de foto('s) Een deelname aan een driedaagse tentoonstelling met een (kleine) gedeelte van mijn verzameling was voor mij al een hoogtepunt. Dank zij dit forum heb ik een mogelijkheid om met vele belangstellende contact te hebben.
Richard

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2006 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Snorkel, Zandhaas, Poele en Marco: van harte welkom bij deze virtuele vorm van slachtofferhulp. FEW is een ontmoetingsplaats van lotgenoten die allemaal in meer of mindere mate ernstig besmet zijn door het WO1-virus. Zoals het er met de huidige stand der medische en psychische wetenschap uitziet is algehele genezing niet mogelijk. In tegendeel eigenlijk: de afwijking gedraagt zich doorgaans progressief en neemt dus over het algemeen alleen nog maar toe. Deelname aan het forum schijnt de ziekte wel enigermate dragelijker te maken! Dit ondanks het feit dat er al diverse vormen van kruisbesmetting zijn waargenomen bij users...
Naar boven
AcidBurn

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2006 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dan stel ik mijzelf ook maar even voor.

Ik ben Jeffrey, (nog) 21 jaar, en woon in de omgeving van Rotterdam. Mijn interesse begon met de 2de wereldoorlog, doordat ik een boek leende van een vriend. Hierdoor begon ik meer te lezen, en het steeds interessanter te vinden.

De 1e wereldoorlog kwam erbij, door een bezoek aan Ieper. Dit maakte zoveel indruk, dat ik hier ook meer over wilde weten. Vooral de Meense Poort vind ik indrukwekkend. Vooral 's avonds, als "The Last Post" gespeeld word. Ik ben daar een aantal keer bij geweest, en dat blijft toch heel appart.

Ik lees al een tijdje dit forum, en vind het erg mooi. Vandaar dat ik me nu toch maar een keertje inschrijf Smile
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2006 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Werd inderdaad tijd AcidBurn! Laughing
Naar boven
Highlander

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hello,

Ik ben Tom aka Highlander.

38 jaar, gehuwd met een fantastische vrouw en sinds 4 maand vader van een heerlijke zoon, Briek! Ben zelfstandig reisorganisator, gepassioneerde Schotland-freak en waanzinnig geďnteresseerd in WO I. Ik had op 15 jaar een uitgebreide verzaming WO I-vondsten waarbij 2 verroeste Mills-handgranaten het 'hoogtepunt' waren... Tot iemand bij leerde dat dit best gevaarlijk tuig was. Heb mijn verzameling ooit omgeruild voor een 8-tal AC DC-lp's ... Ook toen was kiezen reeds moeilijk! Laughing

Speciale interesses : de Schotten en de Ieren in WO I en "Das Gebirge in Flämer" oftewel de oorlog tussen Duitsers / Oostenrijkers en Italianen in de Italiaanse Dolomieten (1916 / 1917).

Ik las deze ochtend een artikel in de krant (Het Nieuwsblad, België) en ben reeds de ganse voormiddag met deze site bezig (gelukkig ben ik zelfstandig... Cool ). Prachtig werk! Ik heb hem meteen opgeslagen onder mijn favorieten!

Ik ben als kind van de frontstreek (Hooglede/Roeselare - zo'n 15 km. achter de Duitse linies) van jongsafaan geconfronteerd met deze verschrikkelijke slachting. Nu als volwassene kan ik de vele verhalen van mijn grootmoeder veel beter in hun context plaatsen en sta ik meer en meer stil bij de verschrikkingen die deze oorlog voor alle partijen moet geweest zijn.

In ieder geval, jullie hebben er een gepassioneerd member bij!

Vriendelijke groet,

Tom
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Highlander , wat zo een krantenartikel zoal niet doet he Smile
goed dat je de loopgracht gevonden hebt .

@+
Patrick
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Highlander, kan je dat artikel in het noieuwsblad eens scannen; lijkt mij interessant...en verder natuurlijk welkom...
pascal
derwisj

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Highlander, laat die scan maar...heb gezien dat het artikel al gepost is... Embarassed
pascal
Tom

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom in de loopgraaf Wink
Richard

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Tom @ 30 Mei 2006 21:00 schreef:
Welkom in de loopgraaf Wink

En zo heeft Patrick nog wel wat synoniemen! Smile
Naar boven
Tom

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Idd. Zaterdag geintroduceerd door Patrick en een blijvertje voorlopig. Wink
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2006 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou nu eenmaal van beeldspraak . Smile
@+
Patrick
Naar boven
Charles Mangin

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2006 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb me zojuist aangemeld op het forum, ik zal me even voorstellen.
Ik ben marco, bijna 19 en kannonnier der tweede klasse bij de veldartillerie. Hoe komt het zo dat ik in zo´n intresse heb voor de WO1? ik was van jongs af aan al geintresseerd in de tweede wereldoorlog, met vakantie kwamen we toen eens terrecht in Verdun. Daar redelijk wat bekeken maar ik was toen nog te jong om het een beetje redelijk te vatten. Later zijn we er nog eens geweest, toen ging er bij mij een lampje branden en was ik gefacineerd door wat er daar gebeurd is. Ik begon te zoeken op internet en in boeken en zodoende raakte ik steeds meer geboeid. Ik heb mijn profielwerkstuk op de middelbare school ook gemaakt over de WO1, een vergelijking tussen de slag aan de Somme en Verdun. Verdun blijft mij het meest intresseren, het Franse leger en het duitse. Bij ieper ben ik ook geweest maar daar heb ik niet erg veel gezien. Ik heb ook wel enkele voorwerpen uit de wo1, een duitse Stahlhelme bijv, en de overblijfselen van 75mm schrapnellgranaten.
Deze zomer misschien nog een weekje langs Verdun, om er nog eens waar te nemen.
Roma

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2006 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum Marco.
Veel lees- en postplezier gewenst. Laughing

Groeten,

Bob
Naar boven
rifleman1914

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2006 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Met de paplepel werd mij het oorlogsverleden "binnengelepeld" van jongsaf. Dit valt wellicht te begrijpen als je weet dat m'n familie uit het plaatsje Geluveld (deelgemeente van Zonnebeke) afkomstig is, m.a.w. de uiterste punt van de "Ypres Salient". Als kind hoorde ik m'n grootouders vaak vertellen over hun diepgrondersverleden, waarbij m'n overgrootvader trouwens in 1942 zijn been verloor tijdens het ontmantelen van een projectiel. (tijdens de Duitse bezetting was de prijs van het metaal énorm hoog, wat het diepgronden aanmoedigde). M'n grootvader (trouwens lichtgewond bij bovengenaamde bomexplosie) gebruikte bij de bouw van z'n woning Duitse bunkerstenen (binnenmuren.
Nooit liet de geschiedenis mij los, wat mij er tot op heden toe aanzette mij te verdiepen in de materie.
Naast m'n job als handelsvertegenwoordiger, ben ik actief binnen het bestuur van de Western Front Association België en ben ik gids en vrijwilliger van het Memorial Museum Passchendaele 1917 te Zonnebeke.
Specifieke interesse gaat vooral naar het Iepers front en de luchtoorlog. Met plezier werkte ik trouwens actief mee aan de tentoonstelling "Air Battle 1917" (samen met Bernard Deneckere en Frans Descamps) thans te zien in het MMP1917 te Zonnebeke.
Naar boven
geert

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2006 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, ik ben Geert, woonachtig in Oost-Vlaanderen Belgie.
Landbouwer van beroep maar niet zo maar eentje die alleen maar over z'n koeien praat Wink
34 jaar oud , getrouwd en een zoontje van reeds 8 jaar die ook al ferm de WOI-WOII microbe te pakken heeft.
Van kleinsaf sterke intresse in vooral WOII,door relatie, beroep en andere hobby is de WOIIhobby wat in de vergeethoek geraakt maar nu ik me de laatste jaren terug op m'n intresse geworpen heb (oa door internet) heeft ook WOI een plaats verovert in m'n verzamel (items en kennis) hobby. Ook al omdat de Ieperse slagvelden niet zo ver van m'n woonplaats bevinden .

Hopelijk kan ik ook iets bijbrengen aan dit forum (en kan dit forum ook voor mij een verse bron van kennis zijn)
Vr. groeten
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2006 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom heren! Smile

Naar boven
ABL-maquet

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2006 18:25    Onderwerp: Algemeen voorsteltopic Reageer met quote

Gegroet

Ik ben Roger en op mijn streepjescode staat Belg en 1953.

Overgrootvader werd tijdens de Duitse inval in 1914 tegen de muur gezet en zijn naam staat nu op een herdenkingsmonument ergens in Brabant. Zijn toen 15-jarige zoon was gevangene te Soltau en mijn vader is nog steeds en erkend weerstander uit WO2. Mijn intresse voor 'Den Grooten Oorlog' zit dus in de genen. Ik was profesioneel modelmaker en illustrator. Nu leg ik me zoveel mogelijk toe op het maken van figuren, rollend materieel uit het Belgische leger van 1830 tot 1915 en de illustraties ervan. Van de figuren heb onlangs een site van gemaakt: http://www.les-petits-belges.be om zo ook wat te doen aan de gebrekkige info over Belgische uniformen uit die periode. Bezoek graag een museum, lees graag een boek, liefst met veel plaatjes in en voer discussies over uniformologie met mijn mentor die ook lid is van het forum. Verder ben ik nogal maniakaal wat betreft Duitse vliegtuigen uit beide oorlogen m.n. de Halberstadt, de Fokker DVII, de Me 262 en een beetje (veel) ook de Lancaster. Deze vliegtuigen en toebehoren maak ik scratch op 1:35ste en 1:16de schaal.
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006 7:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo iedereen die ik vergeten ben welkom te heten Smile

ABL, er staat al iets over Soltau op het forum:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=3109
En je site ziet er egweldig uit, ook via je links kom je op interessante sites uit!
Ik kende er al een paar van, maar er stonden ook onbekende bij.

Als je bovenaan het scherm kijkt zie je actieve topics, via die knop kun je de meest recente topics volgen, via zoeken, ook bovenaan, kun je alle onderwerpen terugvinden.
De ZomerQuiz, de forum-meet en het gratis boek zijn er ook voor jullie!

Veel plezier hier gewenst!

Naar boven
ABL-maquet

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006 11:40    Onderwerp: Algemeen voorsteltopic Reageer met quote

Bedankt voor de info Yvonne. Ga eens neuzen in 'Soltau', weet daar zeer weinig van.
Atuniel

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2006 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik ben Atuniel en ben hier gekomen uit interesse voor de oorlog..
WO2 vind ik zeer interresant maar ik moest voor mijzelf bekennen dat ik zo weinig wist van WO1.
Enige informatie wat ik eigenlijk weet is dat wat op school in Belgie is meegegeven, daar leeft WO1 eigenlijk veel meer. Maar hier in Nederland lijkt het te zijn vergeten.

Toen Yvonne een tijdje terug een boek liet zien op een ander forum dacht ik meteen "hebben.. lezen!" (Krieg)
Ik heb hem van de week besteld en gisteren binnen gekregen, ben meteen er in begonnen.. en kon hem maar met moeite wegleggen. Zelfs snachts van gedroomd Very Happy
Anyway, ik wilde meteen op dit forum een account aanmaken en lurken.. maar ook een lurker zou zich moeten voorstellen... bij deze dan Wink
Naar boven
Atuniel

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2006 10:31    Onderwerp: Re: Algemeen voorsteltopic Reageer met quote

ABL-maquet @ 16 Jul 2006 19:25 schreef:
Gegroet

Verder ben ik nogal maniakaal wat betreft Duitse vliegtuigen uit beide oorlogen m.n. de Halberstadt, de Fokker DVII, de Me 262 en een beetje (veel) ook de Lancaster. Deze vliegtuigen en toebehoren maak ik scratch op 1:35ste en 1:16de schaal.

Heb je daar foto's van? Smile
Naar boven
101ste Eagle

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2006 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

hallo ben nog maar 16 en dus nog redelijk nieuw.
En ben van de streken van Antwerpen

mijn intresse voor de oorlog is ontstaan van toen ik nog zeer klein was. Mijn eerste tekening was een soldaat en zal ook mijn laatste zijn.
Maar om toch er een verklaring voor te geven : er was vroeger een programma op tv en ging over soldaten en dat vond ik wil intressant over hoe ze vochten. Probeer elke documentaire te volgen die over WW1 en WW2 gaat. De passie is begonnen door de grote gevechten maar is geleidelijk aan veranderd in een diep respect voor de soldaten voorwat ze allemaal hebben doorstaan.
Magneet

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2006 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

Atuniel @ 03 Aug 2006 11:29 schreef:
Hallo,

Ik ben Atuniel en ben hier gekomen uit interesse voor de oorlog..
WO2 vind ik zeer interresant maar ik moest voor mijzelf bekennen dat ik zo weinig wist van WO1.
Enige informatie wat ik eigenlijk weet is dat wat op school in Belgie is meegegeven, daar leeft WO1 eigenlijk veel meer. Maar hier in Nederland lijkt het te zijn vergeten.

Toen Yvonne een tijdje terug een boek liet zien op een ander forum dacht ik meteen "hebben.. lezen!" (Krieg)
Ik heb hem van de week besteld en gisteren binnen gekregen, ben meteen er in begonnen.. en kon hem maar met moeite wegleggen. Zelfs snachts van gedroomd Very Happy
Anyway, ik wilde meteen op dit forum een account aanmaken en lurken.. maar ook een lurker zou zich moeten voorstellen... bij deze dan Wink

Welkom B/A
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2006 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Atuniel @ 03 Aug 2006 11:29 schreef:
Hallo,

Als Richard terug is van vakantie zal hij dit leuk vinden om te horen!

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2006 8:34    Onderwerp: Reageer met quote

Aan allen, welkom hier Smile

Rechts bovenaan zie je "actieve topics" via die knop ben je meteen op de hoogte van de nieuwste topics.

Je kunt mee met de forum-meeting:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=82

Een gratis boek winnen:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=86

En alvast meedoen aan de zomerquiz, waar ook een prijs aan verbonden is:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=87

Naar boven
rood

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2006 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo ik ben Marcel en ben 22 jaar oud. Ik spaar nu een maand of 2 onklaargemaakte grendelgeweren en daarnaast wo2 spulletjes (canadees/brits).
Naar boven
29th british div.

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2006 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom uit beveren-waas(oost-vlaanderen), ben zwaar verslaafd aan ww1(eiglik krijgsgeschiedenis in 't algemeen).
Ben 19, en ben van plan om met reenactment te beginnen.

Hobby's zijn: lezen, en wat opzoekwerk,
muziek luisteren, poëzie uit ww1 lezen(favoriet is: in flanders fields, van jhon McCrae)
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2006 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom allemaal, mag ik jullie tevens even attent maken op onze forummeet op 26 en 27 augustus, deze is met uitzondering van de BBQ op zondag volledig gratis ! Met tal van bekende auteurs als sprekers en gespecialiseerde begeleiders als gidsen !

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=82&sid=7b8cfc1ca2ced72d2c85863a89b045b2
vetje

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2006 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Regulus 1 @ 13 Aug 2006 17:35 schreef:
Welkom allemaal, mag ik jullie tevens even attent maken op onze forummeet op 26 en 27 augustus, deze is met uitzondering van de BBQ op zondag volledig gratis ! Met tal van bekende auteurs als sprekers en gespecialiseerde begeleiders als gidsen !

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=82&sid=7b8cfc1ca2ced72d2c85863a89b045b2

Jammer maar helaas, herexamens :<
Naar boven
René

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2006 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hey allemaal,

Ik ben René, ik ben 16 jaar en kom uit Maastricht.
Naar boven
ww_soldier

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2006 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een fabrikaat van het jaar '80

Als kind veel op reis geweest, en zo een grote interesse in de geschiedenis gekregen. Zo erg zelfs dat ik nu zelf geschiedenis (en aardrijkskunde en informatica) mag geven in een middelbare school. Ik ben me pas vanaf 1998 echt gaan interesseren in WO1, en langzaam maar zeker ben ik een kleine verzameling aan het uitbouwen over zowel WO1 als WO2. Het leukste dat er dan is, is dat ik soms een deel van die verzameling meeneem naar school en zo mijn leerlingen dat laat zien, en laat aanraken! (Wat voor hen een onvergetelijke ervaring is!!)

Voila dat ben ik in het kort

Bert

ps ww_soldier is de nickname die ik van wat vrienden heb gekregen, en de ww staat voor World War Wink
lancier

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2006 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ben een 49-jarige West-Vlaming , getogen in Brugge (niet geboren). Gehuwd , kinderen ... Lid van... verdraagzaam , zeg eens wat op mijn maag ligt.... Vlaming in hart en nieren ... en wil altijd eens iets bijleren. Neus graag in de streekgeschiedenis. Jaren bezig met familiekunde omdat ik altijd een verhaal wil maken rond een persoon. Recent ontdekte ik een groepsfoto van soldaten anno 1916 in het familiearchief. En die foto wordt een nachtmerrie. Ik wil namelijk aan die 15 man een naam geven. (Ik herkende alleen mijn grootvader)
Rond deze foto wil ik een verhaal maken : de weg van het 4de eskadron.
Daarom ben ik bij jullie op het forum, af en toe zal ik vragen afvuren of om hulp vragen. Ook dank zij jullie heb ik al boeken aangeschaft.
Krieg van Ricard Heijster en Passendaele 1917 van McDonald Lyn

Zie ook mijn topic van het 4de eskadron. Ziezo dit was het dan.

Groetjes en graag tot wederhoren,

Bart

Gevallen voor Allen door Allen geprezen door 't vallen gerezen Hoog boven allen.
Naar boven
Fecit

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2006 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben Jan Pieter Lingbeek.
Geboren in Finsterwolde en woon in Heiligerlee, prov. Groningen.
Ben 53 jaar en anaesthsie-verpleegkundige van beroep en werk in het Martini Ziekenhuis te Groningen.
Als kind van 10 jaar kocht ik: "Illustrated Classics" extra editie Nr. 10 "De eerste wereld oorlog" voor fl 1,75.
Dat boekje heb ik nog en ligt nu voor mij.
2 jaar terug zat ik 3 week op de camping in Yper.
Eindelijk kon ik het met eigen ogen zien.
Wat een mooi gebied om je vakantie door te brengen.
Rustig en er is veel te zien.

Ik hou van wedstrijdzeilen en bouw zeilboten.

Ik zal het Forum volgen en wie weet.......

Met Groet, JP.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2006 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk welkom, hier staat vast iets informatiefs tussen om te lezen Smile

Qua vakgebied dan:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=75
Naar boven
Fecit

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Gegroet Hauptmann,

Zeer bedankt voor je welkomstwoord.
Dat doet de mens goed.

Het is werkelijk een prachtig Forum die zeer is aan te bevelen.

Dagelijks zal ik haar bezoeken en posten als ik iets te melden heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Willem van Erp

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2006 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Na wat minder positieve berichten in de media over mij en m'n collectie het volgende.
Het heeft heel wat moeite gekost maar alles is weer goed gekomen.
Voorzien van een geheel gereviseerd verlof tot het voor handen hebben van ter zake doende materialen, uitgegeven door het min. van justitie, en een gemeentelijke gebruiksvergunning voor het gebruik van de middeleeuwse kasteeltoren kunnen wij zelfs weer mensen ontvangen!
Het kan verkeren.
Met vr. gr.
Willem van Erp
Museum Slag van de Somme 1914-1918
Slotplein 2
1741CA Schagen
Kvk Alkmaar 41239744
0224-216471
Richard

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2006 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Succes met je doorstart Willem en veel plezier hier!
Naar boven
Willem van Erp

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat de mannen van het eockl (voormalige eod) 10 (tien)........ dagen op visite waren geweest en de hele voorraad ongeveer met een vergrootglas, in een aantal gevallen letterlijk, te hebben bekeken, mochten wij op enkele onbeduidende explosiefjes na, alles gewoon houden.
Wij zijn ook voor het publiek open, met name als wij zin en tijd hebben en bij voorkeur na een telefoontje.
Wat betr. opmerking drie; er is (nog) geen wepzijde.
lismore

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 19:52    Onderwerp: mijzelf voorstellen Reageer met quote

Gegroet

Ik ben een 53-jarige Oost-Vlaming, uit Stekene zelfs, die in 1974 bij 'den boer' patatten moest komen rapen als soldaat.
Bleek die boer in de Westhoek te wonen, en nog meer onverwacht: er was zelfs een begraafplaats op zijn hofstee terug te vinden.

Je zal me niet geloven en toch is het waar: op die begraafplaats lagen Engelsen, Nieuw-Zeelanders en Australiers.
Het dorp waar die begraafplaats was heette (en heet nog) Mesen.
De interesse voor WO1 begon daar...
Sederdien is ze niet meer gestopt.

Lismore Laughing yummie
Naar boven
Hans Akke

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2006 19:41    Onderwerp: Even Voorstellen Reageer met quote

Ik ben Hans Akke geboren in 1946 en al jaren zeer geinteresseerd in WO I en WO II Vele jaren met vakantie naar Normandie geweest. Daar zo'n beetje alles bekeken. Naar Verdun geweest daar de slagvelden bezocht en ook de diverse bezienswaardigheden bezocht. Vorig jaar de streek rond Ieper en Ieper gedurende vakantie grondig verkend en van plan daar z.s.m. weer heen te gaan. Ik heb vrijwel alles wat ik over de wereldoorlogen kan vinden gelezen of ben het aan het lezen. Heb me ook verdiept in de menselijke kant van deze oorlogen. Heb grote belangstelling voor de strategische kanten van de diverse veldtochten in beide oorlogen. Ben behoorlijk verzot op de boeken van Lyn McDonald. Ik ben werkzaam als informatie adviseur bij de gemeente Leiden en woon in Heemstede vlak bij Haarlem.
leibhusar

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2006 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hee Hans,...welkom.
Als je eens pauze hebt,moet je in Leiden Centrum eens kijken bij mijn winkel in de Vrouwensteeg 18....
Gespecialiseert in WO1 !!
Koffie staat klaar Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
kasper

BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

leibhusar @ 30 Aug 2006 23:07 schreef:
Hee Hans,...welkom.
Als je eens pauze hebt,moet je in Leiden Centrum eens kijken bij mijn winkel in de Vrouwensteeg 18....
Gespecialiseert in WO1 !!
Koffie staat klaar Wink

serieus, nooit geweten, ik woon in voorschoten en ga naar school in leiden, zal ik wel een keer in een tussen uur langs komen Wink,wat heb je (heeft u) allemaal dan in je winkel? en wat is er betaalbaar voor een scholier ? puh
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen voorsteltopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: