Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Dag 2 zondag 27 augustus forummeet

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Forum-meeting Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 22:27    Onderwerp: Dag 2 zondag 27 augustus forummeet Reageer met quote

Even een kort verslagje om te beginnen voor wie er niet bij was...

Deze morgen hebben we genoten van Lothair Vanoverbeke's uiteenzetting over het vliegveld Moorsele, en wat bijzonder was, is dat hij echt de moeite heeft genomen om alles uit te leggen, zelfs wat de afkortingen van de merken van de vliegtuigfabrieken wilden zeggen. En natuurlijk had hij over mijn twee favoriete marine azen Osterkamp en Sachsenberg. Cool

Jan Van der Fraenen volgde hierop met de Passchendaele archives, een bijzonder boeiend project die een gezicht en een diepmenselijke schets willen geven aan hen die sneuvelden te Passchendaele, trouwens een project die het verdient om verder gezet te worden na 2007 en uitgebreid te worden naar andere slagen en nationaliteiten.

Na de BBQ (ik heb tot op heden niemand horen klagen) werden de voordrachten hernomen en mocht onze moderator Merlijn er in vliegen met een zeer deskundige uitleg over de Brodie en een demonstratie van de draadschaar, die echt werkt ! Laughing

Rolf ter Sluis volgde met een zeer leuke uiteenzetting over de Keizer kwestie, of de vlucht naar Nederland van Wilhelm II en het diplomatieke en politieke debacle die erop volgde.

Tenslotte mocht ik afsluiten met een zware baksteen, of was het beton (?) met een overzicht van de bunkers, versterkingen en batterijen langs de kust.

Daarna volgden enkel nog maar sterke verhalen. Zeer sympathiek vonden wij ook de aanwezigheid van Frans Descamps, vice-voorzitter van WFA België. En dank aan het Lange Max museum voor de accomodatie ! En natuurlijk aan jullie allen voor jullie aanwezigheid !

Ik hoop dat jullie er even veel van genoten heb als ik deed van jullie gezelschap.
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een enorm leuke dagen!!
Ik moet nu echt afkicken Smile

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Wilbajo

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zal wel na die Westmalle tripels Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

Foto?
pascal
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Die van vanavond komen niet door de censuur Cool

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

Wilbajo @ 28 Aug 2006 1:06 schreef:
Zal wel na die Westmalle tripels Evil

Jij gaf het goede voorbeeld onschuld

Naar boven
splendid

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

eingenlijk hoop ik in mijn binnenste dat er een paar morgen (of deze morgen) zullen zijn die zich voelen zoals ik me zaterdag voelde
dan ben ik opgelucht dat ik niet de enige ben die dat kan tegenkomen
Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 0:39    Onderwerp: Reageer met quote

Welnee, wij kunnen wel wat hebben cute

Naar boven
Ezra

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 9:10    Onderwerp: Re: Dag 2 zondag 27 augustus forummeet Reageer met quote

Regulus 1 @ 27 Aug 2006 23:27 schreef:
Even een kort verslagje om te beginnen voor wie er niet bij was...

Deze morgen hebben we genoten van Lothair Vanoverbeke's uiteenzetting over het vliegveld Moorsele, en wat bijzonder was, is dat hij echt de moeite heeft genomen om alles uit te leggen, zelfs wat de afkortingen van de merken van de vliegtuigfabrieken wilden zeggen. En natuurlijk had hij over mijn twee favoriete marine azen Osterkamp en Sachsenberg. Cool

Jan Van der Fraenen volgde hierop met de Passchendaele archives, een bijzonder boeiend project die een gezicht en een diepmenselijke schets willen geven aan hen die sneuvelden te Passchendaele, trouwens een project die het verdient om verder gezet te worden na 2007 en uitgebreid te worden naar andere slagen en nationaliteiten.

Na de BBQ (ik heb tot op heden niemand horen klagen) werden de voordrachten hernomen en mocht onze moderator Merlijn er in vliegen met een zeer deskundige uitleg over de Brodie en een demonstratie van de draadschaar, die echt werkt ! Laughing

Rolf ter Sluis volgde met een zeer leuke uiteenzetting over de Keizer kwestie, of de vlucht naar Nederland van Wilhelm II en het diplomatieke en politieke debacle die erop volgde.

Tenslotte mocht ik afsluiten met een zware baksteen, of was het beton (?) met een overzicht van de bunkers, versterkingen en batterijen langs de kust.

Daarna volgden enkel nog maar sterke verhalen. Zeer sympathiek vonden wij ook de aanwezigheid van Frans Descamps, vice-voorzitter van WFA België. En dank aan het Lange Max museum voor de accomodatie ! En natuurlijk aan jullie allen voor jullie aanwezigheid !

Ik hoop dat jullie er even veel van genoten heb als ik deed van jullie gezelschap.

Is het mogelijk om die lezingen, het liefst compleet of dan toch minstens het fotomateriaal, online te zetten hier?
Desnoods tegen een vergoeding, ivm serverbelasting/kosten data verkeer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Forum-meeting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: